Nemulțumiți de serviciile oferite de cei „care aprind becul”, mai mulți consumatori au început o „revoltă”. Dacă acum sesizarea este doar în mediul online, clienții nemulțumiți amenință cu mersul în instanță, dacă nu li se remediază problemele.
Tot mai mulți consumatori de energie electrică se plâng de calitatea proastă a serviciilor oferite de compania de electricitate, de sumele prea mari de plătit, de penele de curent etc.
Dacă până acum aceste nemulțumiri erau exprimate în grupuri mici, la colțul străzii, acum atacul la adresa celor de la Electrica a apărut în mediul online.
Avocatul Ioan Someșan, delegat sătesc pentru Ghinda, în Consiliul Local, a făcut o sesizare publică pe Facebook, prin care acuză Electrica, începând de la management până la serviciile oferite.
„BUNĂ DIMINEAȚA, ELECTRICA ! V-ați trezit? Noi, muritorii de rând și bătaia voastră de joc, acum încercăm să mai dormim puțin, ca să ne revenim din coșmarul pe care ni-l creați. Cred că acum nu vă pasă, dar o să vă pese când ne vom adresa (în sfârșit) Justiției. Dintr-o societate (firmă, intreprindere) bine organizată și funcțională s-au creat 3, cu motivația asigurării concurenței în economia de piață, dar, în realitate sunt 3 firme cu activități diferite. Deci, în realitate avem acum 9 directori generali în loc de 3, 9 directori adjuncți în loc de 3, 9 contabili șefi în loc de trei și așa mai departe, adică triplarea numărului de salariați plătiți de noi prin prețul curentului electric. Investiții, modernizări, îngroparea cablurilor electrice în pământ ()la fiecare adiere de vânt simțim șocurile...) ZERO! Noi plătim tot mai mult, dar avem ȘOCURI, ELECTROȘOCURI! Concret, la Ghinda numai în 2018: 08.01. ora 10:50 pană de curent; 25.01. ora 9:10 pană de curent; noaptea de 7/8.02. pană de curent; 14.02. ora 15:25 până la 19:45 pană de curent! În toamna lui 2017 a fost la fel! Tensiunea în instalații: în loc de 220 ajunge la 260 și chiar mai mult! Consecința: aparate electrice arse, pierdut lucrări la calculator, mâncare stricată în frigidere, consum suplimentar de apă plătită la Aquabis (pompele nu mai funcționează, apa fierbe în instalații și se duce la canal, trebuie completată. Ex. eu am ajuns să plătesc peste 60 de lei pe lună, în loc de 25-30 lei cât plăteam în mod obișnuit) și altele. Urmează notificarea scrisă și apoi acțiunea în instanță pentru a fi obligați să remediați urgent situația, plata de daune materiale și morale(stres, nopți nedormite etc.), daune cominatorii și apoi compensatorii! Am ales sesizarea publică pe Facebook pentru ca și alții să procedeze la fel, cât mai urgent posibil! STOP HOȚIEI! STOP CORUPȚIEI! STOP NEMUNCII! (nu mă refer la muncitorii simpli, care nu au ce face, ci la factorii de decizie) STOP BIROCRAȚIEI!”, este postarea acestuia.
Reacțiile nu au ezitat să apară. O mamă se plânge că fiica ei își face temele la lumina lumânării, alții că facturile au venit și cu 1.100 de lei mai mult, ca apoi să li se spună sec „ooo, am cerut prea mult, dar vă scădem din facturile viitoare”.
Nu doar în Ghinda sunt probleme la rețeaua electrică. Pe strada Victor Babeș, Calea Moldovei, zona Subcetate sunt doar câteva alte zone în care curentul „vine și se duce” fără ca să fie anunțate intervenții.