Jean Padureanu a obosit, a imbatranit, nu mai gaseste variante pentru Gloria. Se incapataneza sa creada ca orasul nu VREA sa-l sustina, fara sa conceapa ca orasul nu mai POATE sa-l sprijine. Nu intelege ca NIMENI nu mai are bani de pus pe tava Gloriei, ca nu mai poate scoate pe masa zeci de mii euro cash, bani ca si aruncati la ghena.
Nea Jean are nevoie de o strategie, de un plan, de specialisti in economie de piata. Oricat s-ar stradui, oricate relatii ar avea in lumea fotbalului, oricata experienta a adunat, vremurile s-au schimbat si nu mai poate compensa nepriceperea din domeniul marketingului, a vanzarilor, a imaginii, fara de care nu mai poate conduce un club de succes in 2011.
Cine mai da un cent fara sa i se intoarca ceva inapoi, cine mai vine cu bani de-acasa doar de dragul lui nea Jean. S-au dus vremurile societatilor non-profit, a sponsorizarilor nesfarsite si chiar a tunurilor din transferuri. Acum totul se raporteaza la profit, la eficienta publicitatii, la trafic, la target, la vanzari. Gloria trebuie sa invete sa-si vanda marfa, marfa care nu se mai vinde din oficiu ca pe vremuri.
Gloria e un produs nevandabil in acest moment si pana nu-i gaseste o poveste, un ambalaj, un finantator care sa-i schimbe fata, orice care poate atrage atentia, nu cred ca va mai avea succes la piata. Astazi, suporterul nu mai vine la meci doar pentru fotbal, ci pentru tot pachetul din jurul partidei. Care trebuie gandit in asa fel incat sa castige lupta cu toate celelalte oferte de timp liber. Infinit mai multe decat acum cateva decenii, cand stadionul era plin. Acum spectatorul are nevoie de un impuls mult mai puternic iar finantatorul de o motivatie concreta.
Jean Padureanu a facut enorm de multe pentru Bistrita. Ar merita o statuie in fata stadionului, stadion care ar trebui sa-i poarte numele. Nu merita sa treaca prin atatea umilinte si datorii la finalul unei vieti pe care si-a inchinat-o fotbalului bistritean. Nu pretind ca stiu ce e de facut, dar nu trebuie sa fii vreun analist genial ca sa realizezi ca presedintele are mare nevoie un suflu nou si de o strategie in ton cu vremurile.