De anul trecut municipalitatea a început o serie de lucrări de modernizare la strada Industriei, zonă în care lucrează mii de oameni. Inițial, primăria intenționa să lărgească strada, să creeze noi locuri de parcare, însă nu a reușit să ajungă sub nicio formă la o înțelegere cu cei de la CFR și, în aceste condiții, a desființat unul dintre trotuare
Primarul Ovidiu Crețu este dezamăgit de modul în care decurge colaborarea cu cei de la CFR. Municipalitatea a încercat să îi convingă pe cei de la CFR să predea Primăriei Bistrița, pentru folosul întregului oraș, prima cale ferată, de pe strada Industriei, cale ferată care ar putea fi dezafectată fără să afecteze în niciun fel activitatea CFR.
După ani întregi de discuții și negocieri, rezultatul a fost același - primăria nu a reușit să treacă peste încăpățânarea celor de la CFR și să preia o parte din această zonă pe care să o poată moderniza, să reabiliteze strada, s-o lărgească și să creeze noi locuri de parcare.
În aceste condiții, municipalitatea a încercat să găsească o altă soluție. Dacă anul trecut a fost reabilitat trotuarul dinspre fabricile în care muncesc aproximativ 3000 de oameni și modernizat iluminatul public, în acest an primăria a trecut la demontarea trotuarului dinspre calea ferată și asfaltarea întregii zone.
Deși la o primă vedere, spațiul larg, generos, dă impresia că aici vor fi create trei benzi de circulație, primarul Ovidiu Crețu spune însă că în locul trotuarului care a fost demontat vor fi amenajate parcări pentru mașinile muncitorilor din zonă.
„Vom amenaja parcări longitudinale pentru că firmele mari care au care au niște curți imense ar trebui să facă chestia asta, dar ei cer de la primărie, ceea ce nu e chiar în regulă... Ei spun că <>. Le facem! Am amânat începerea lucrărilor o perioadă de timp pentru că am crezut că vom ajunge la o înțelegere cu cei de la CFR, însă CFR-ul este una dintre cele mai retrograde, mai conservatoare instituții din țară. Au vreo 14-15 linii din care folosesc trei. Am discutat cu ei să ne dea nouă ultima linie de acolo, să demontăm, să le predăm lor fierul vechi, traversele și tot ce au de recuperat și terenul respectiv să îl folosim. Puteam face parcări dintr-un capăt până în celălalt, și îmi rămânea strada largă, cu trei benzi și eram în zonă civilizată. Până la miniștri am ajuns dar, din păcate, nu s-a putut rezolva nimic. Nu am crezut că nu voi putea lua linia ferată, nu am crezut că indiferent cine e la guvernare nu se poate rezolva problema, dar nu s-a putut...”, spune supărat primarul Ovidiu Crețu.