La un pas de a fi depus pentru finanțare drumul Poarta Transilvaniei așteaptă o serie de modificări la ghidul de finanțare după ce conducerea CJ a sesizat că în ghid, a fost introdusă pe ultima sută de metri, o cerință care ar fi crescut cu încă 5000 de euro prețul fiecărui km de drum, bani care ar fi trebuit dați pentru un studiu de auditare.
Modernizarea drumului Poarta Transilvaniei, unul dintre cele mai importante obiective din regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, presupune realizarea unui drum de 80 km, drum care să lege o serie dintre cele mai importante obiective turistice din Bistrița-Năsăud respectiv zona Tihuța-Colibița de Munții Rodnei și Pasul Rotunda.
Proiectul ce vizează „Modernizare DJ 172 D - Mureșenii Bârgăului - DN 17 - lac Colibița - Colibița - Bistrița-Bârgăului- DN 17-Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică - DN 17 - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei limită cu jud. Suceava" presupune o investiție de peste 78 milioane de euro, de acest drum modernizat urmând să beneficieze aproximativ 30.000 de localnici.
Conform ultimelor studii realizate pentru depunerea cererii de finanțare prin Programul Operațional Regional pentru 2014-2020 pentru fiecare kilometru de drum ar fi necesari o sumă de 985.000 de euro.
Trei din cele cinci loturi în care a fost împărțit acest drum, vor fi finanțate cu fonduri europene, primul tronson respectiv Mureșenii Bârgăului – Colibița (drumul peste Blaj) urmând să fie realizat în acest an cu fonduri guvernamentale.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud este în faza finală cu toate actele necesare depunerii acestui proiect pentru obținerea unei finanțări europene, însă a sesizat, pe ultima sută de metri, „o aberație" introdusă în ghidul de finanțare, așa că deocamdată se așteaptă ca Guvernul să elimine din ghid cerința nou apărută, fiind vorba despre un studiu, o auditare care ar fi însemnat creșterea cu 5000 de euro a fiecărui kilometru de drum, ceea ce ar fi dus în plus, la creșterea investiției cu 400 de mii de euro.
„Așteptăm după discuția cu domnul vicepriministru Dâncu să scoată din ghidul de finațare o aberație introdusă în ghid, în ultimul moment, cu auditarea traficului care ar însemna vreo 5000 € pe kilometru și trebuie să mai suplimentăm cu ceva sute de mii de euro lucrarea. După ce am sesizat situația domnului vicepriministru Dâncu lucru pe care acesta nu-l știa, ne-a promis că o să fie eliminat. Documentația pentru Poarta Transilvaniei este gata, lucrăm la cererea de finanțare în momentul acesta și eu cred că într-un termen scurt o depunem. Așteptăm să facă modificarea la ghid și depunem documentația. Mă bucur foarte tare că am găsit sprijin la domnul vicepriministru Dâncu și am dat drumul modernizărilor la acest drum. Lotul întâi intră în finanțare de la Guvern, loturile 2, 3 și 4 vor fi pe POR și sper eu ca la rectificare, dacă nu cel târziu la viitorul guvern să intre și lotul cinci la finanțare”, a declarat președintele CJ, Radu Moldovan, întrebat astăzi de jurnaliști, în ce stadiu este depunerea proiectului „Poarta Transilvaniei”.