În mod deschis formulez următoarele obiecțiuni la punctul 2 de pe ordinea de zi a ședintei comisiei de urbanism din data de 24.03.2016. Plan Urbanistic de Detaliu „Construire casă de locuit în regim de înălțime D+P+2E+M”, în municipiul Bistrița, str. Grădinilor, nr. 1, Beneficiar Ungur Lucian.
1. Studiul PUD se face pe terenul spațiu verde topo 529/1 și 529/2 CF 3694 Bistrița, proprietar Statul Român, teren cuprins și în inventarul domeniului public al municipiului Bistrița conform HCL 138/25.08.2010 la poz. 93, cap. IV, subcapitol C „parcuri publice, spații verzi și terenuri de joacă pt. copii” 216 mp în baza Sentinței definitive și irevocabile 4425/2003, dată de Judecătoria Bistrița în dos. 1868/2003 și a Deciziei 159/2010 irevocabilă a Curții de Apel Cluj în dos. 2896/112/2008.
2. Conform CF 55281 Bistrița, Ungur Lucian și Mirela sunt proprietari ai imobilului cu nr. cadastral 55281, nr. topografic 525/2/1/2, 526/1/2, 527/1/1/2 confirmat de ANCPI Bistrița prin încheierea nr. 52793/20.11.2015, pe care l-au cumpărat de la Iușan Alexandrina în 24.07.2006.
3. În CF 55281 nu este operată Sentința 9984/2014 definitivă, dată de Judecătoria Bistrița în dos. 1324/190/2009, în sensul dezmembrării a 216 mp spațiu verde, topo 529/1, 529/2 din CF 3694 și înscrierii lor în CF 55281; în consecință, conform cărții funciare în ființă, studiul PUD nu se face pe terenul proprietatea numiților Ungur.
Mai precizez că, potrivit Constituției și Legii 213/1998, bunurile din domeniul public sunt inalienabile, insesizabile și imprescriptibile, orice act juridic încheiat cu încălcarea prevederilor privind regimul juridic al bunurilor domeniului public sunt lovite de nulitate absolută și că OUG 195/2005 actualizată interzice schimbarea destinației spațiilor verzi și/sau prevăzute ca atare în documentațiile de urbanism, precum și reducerea suprafețelor acestora ori strămutarea lor, indiferent de regimul juridic al acestora. Actele administrative sau juridice emise ori încheiate cu nerespectarea prevederilor de mai sus sunt lovite de nulitate absolută.
În altă ordine de idei, mai precizez că modificarea topograficelor în cauză este de competența Instituției Prefectului și ANRP, având în vedere că nici Iușan Alexandrina și nici Ungur Lucian n-au fost niciodată proprietari ai topo 529/1 și 529/2 CF 3694 Bistrița, aspect precizat și în Ordonanţa dată în dos. penal 2831/P/2010 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Bistrița.
De asemenea, vă rog să confruntați CF 55281, necertificat de ANCPI Bistrița, în sensul conformității cu pozițiile în vigoare din cartea funciară, fila 173 din dos. 8007/112/2010 al Tribunalului Bistrița-Năsăud, cu CF 55281 certificat de ANCPI, și să procedați în consecință.
Documentele la care am făcut referire au fost depuse la registratura Primăriei cu nr. 30907/23.03.2016, vă rog să le prezentați comisiei de urbanism în mod corect și să justificați de ce se repune în discuție acest studiu PUD după ce a fost respins deja de comisia de urbanism în ședințele din decembrie 2015 și martie 2016.
În ceea ce privește intenția de construire a unui bloc de locuințe pe un spațiu verde cuprins în inventarul domeniului public, pentru că asta se intenționează având în vedere precedentele, numai șefa arhitecților poate înțelege împotriva legii și a tuturor arhitecților și, poate, și dumneavoastră, domnule primar, în prag de campanie electorală.
Baciu Adriana,
Str. Grădinilor, nr. 1A