Primarul Bistriței, Ovidiu Crețu, a discutat astăzi despre "conjurația" împotriva centurii de sud, drum cuprins în Master Planul Ministerului Transporturilor pe perioada 2015-2020. În spatele celor trei cetățeni care se judecă de ani de zile cu municipalitatea, primarul susține că sunt alții, care au acum mari probleme cu DNA-ul.
"Varianta ocolitoare Bistrița - Sud face parte din Master Planul Ministerului Transporturilor pe perioada 2015 -2020 și are ca termen de realizare anul 2020. Lucrările de proiectare, realizate de Iptana, s-au blocat în avizul de mediu care este solicitat Iptana și care este suspendat până la finalizarea unor procese care îi au ca interfață pe domnul Garagea, domnul Crăciun și doamna Nacu. Cei care stau în spatele lor sunt cu totul alții, și, din fericire pentru varianta ocolitoare, am constatat că unii au și probleme mai mari cu DNA-ul astfel încât lucrurile sper să evolueze bine pentru că a fost un fel de conjurație împotriva acestei variante, conjurație care a determinat inclusiv pierderea într-o primă etapă de către noi procesului de suspendare a avizului de mediu pentru Planul Urbanistic General. Avem un proces care este în derulare prin care s-a cerut pe de o parte anularea avizului pentru PUG și pe de altă parte suspendarea avizului respectiv de mediu. Am pierdut suspendarea dar am câștigat la PUG. Deci Planul Urbanistic General este în vigoare! Actualmente ne judecăm la Tribunalul Bistrița-Năsăud pentru anularea avizului de mediu pentru PUG. Acum se realizează o expertiză topografică care apreciez eu că s-ar putea termina în două-trei săptămâni, o lună de zile, iar finalizarea acestui proces poate să meargă până către finalul anului 2015. Vom aborda probabil apoi și procesul care este suspendat de anulare a PUG-ului” a declarat primarul în conferința de presă de astăzi fără să facă însă referire exactă la persoanele care s-ar afla în spatele celor trei bistrițeni care se judecă cu municipalitatea.
La începutul acestei luni Guvernul a trimis Comisiei Europene varianta finală a Master Planului de Transport, iar printre drumurile cu prioritate sporită se află şi centura ocolitoare a Bistriţei.
Pe lista variantelor ocolitoare sunt 14 proiecte, Bistrița ocupând locul 10 cu 42,86 de puncte. Valoarea estimată a investiției este de 70 de milioane de euro iar centura ar urma să aibă o lungime de 14,6 kilometri.