Cum să faci un pod de aproape 40 de metri cu peste un milion de euro în 18 luni? Simplu. Îl întrebi pe primarul Crețu, iar acesta îți spune rețeta! A trecut un an de când s-a anunțat cu mare tam-tam că se construiește Podul Berăriei (str.Petru Maior-zona Zăvoaie). Personal m-am bucurat că încep lucrările de construire, dar...
...dar am fost repede dezamăgit când am auzit că vor dura 18 luni.
Cu toții am văzut cum o parte din strada Petru Maior a fost blocată pe jumătate pentru amenajarea șantierului, creând un mare disconfort în zonă. De asemenea, am văzut că timp de trei luni a fost ceva activitate pe acel șantier după care, până ieri, 8 martie 2016 (zi în care s-a reluat activitatea), a fost pauză totală.
Și atunci mă întreb, de ce să procedezi în acest mod? De ce să le dai intenționat viața peste cap atâtor oameni? De ce să blochezi o stradă atâta timp, dacă tot nu faci nimic în zonă? De ce să nu faci podul în 6 luni în loc de 18 luni?
Nu am găsit nici un răspuns argumentat. Cred însă că s-a procedat în acest fel doar pentru că așa vrea primarul, doar pentru că trebuie să justifice costul de peste un milion de euro și doar pentru că podul trebuie să fie gata în preajma campaniei electorale ca cineva să poată tăia panglica, spre lauda de sine.
Dar cel mai trist este că acest pod nu duce nicăieri. Am fost din nou dezamăgit să-l aud pe primar declarând că nu se poate face legătura cu strada Zăvoaie și că traficul o să se deruleze pe strada Faleză care este practic paralelă cu strada Petru Maior, doar pe celălalt mal al râului.
Atâta timp cât primarul nu a avut capacitatea de a negocia cu oamenii din zonă achiziția unor terenuri și de a găsi o soluție care să facă legătura cu strada Zăvoaie, eficiența acestei investiții tinde spre zero, mai ales că cea mai mare parte a banilor alocați provin din credit.
Mai mult, analizând obiectivele declarate ale acestei investiții și anume - „proiectul urmărește micșorarea timpilor de parcurs și a consumurilor de combustibil; realizarea densității optime cu viteze legale și evitarea formării blocajelor în circulație; realizarea unui confort al participanților la trafic; mărirea siguranței circulației; îmbunătățirea condițiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării" - ne dăm ușor seama că acestea sunt fantasmagorice și că una se spune și alta se face.
Am susținut fără rezerve această investiție pentru că aceasta chiar putea să conducă la o dezvoltare a zonei, dar modul în care a fost pusă în practică lasă mult de dorit și nu face altceva decât să demonstreze încă o dată, dacă mai era cazul, lipsa capacității de bună administrare a orașului.
Ioan Peteleu,
Consilier local PNL