Trei primari bistrițeni au intrat în jocul șefilor IPJ cercetați pentru abuz în serviciu și au schimbat statutul drumurilor publice din pix. Străzile asfaltate au fost transformate în drumuri de hotar sau forestiere pentru ca accidentele în cauză să nu fie raportate ca accidente rutiere.
Cei care au emis acte false sunt primarul comunei Nimigea, Mircea Runcan, primarul comunei Leșu, Ioan Pop și primarul comunei Mărișelu, Toma Someșan.
Odată cu dosarul care a zguduit Poliția bistrițeană din temelii, trimițându-i pe trei șefi după gratii, procurorii DNA scot în evidență și cât de viciat este sistemul și cum polițiștii se ajută cu primarii când vine vorba de ilegalități.
Potrivit procurorilor DNA, trei primari din Bistrița-Năsăud au emis acte false pentru a-i sprijini pe șeful Poliției Rutiere Roberto Hasnăș și pe șeful Poliției Năsăud Leon Cloșcă. Toate acestea se întâmplau cu știrea și aprobarea inspectorului șef Ioan Ovidiu Mureșan.
În 26 iunie, în Mărișelu o căruță este lovită de tren. În urma accidentului o persoană decedează, iar alta este rănită. Pentru a pasa responsabilitatea colegilor de la Poliția Transporturi Feroviare, șeful Poliției Rutiere Roberto Hasnăș îi cere unui apropiat să facă rost de un act de la Primăria Mărișelu, care să ateste faptul că drumul respectiv nu ar fi deschis circulației. Mai mult, șeful de la Rutieră raportează faptul că drumul nu este unul deschis circulației și colegilor de la Inspectoratul General al Poliției Române.
Cel care a emis actul ilegal și fals a fost Toma Someșan, primarul comunei Mărișelu. Acesta nu este singurul care a intrat în jocul capilor Poliției bistrițene aflați în prezent după gratii pentru abuz în serviciu. Primarul comunei Nimigea, Mircea Runcan, a emis două asemenea acte, prin care transforma străzi asfaltate în drumuri forestiere sau de hotar, pentru ca evenimentele petrecute acolo să nu fie catalogate drept accidente rutiere și să ajungă în responsabilitatea șefului Poliției Rutiere Roberto Hasnăș.
La fel a făcut și primarul comunei Leșu, Ioan Pop, în data de 12 octombrie când un bărbat s-a răsturnat cu o mașină de teren în pârâul Leșu și a decedat pe loc.
„Ofițerii din conducerea IPJ Bistrița-Năsăud au convenit să acționeze pentru a nu raporta evenimentul respectiv ca fiind accident rutier cu victimă. Mureșan Ioan Ovidiu și (...) au convenit să fie efectuată cercetarea la fața locului sub aspectul faptei de ucidere din culpă, corelativ cu obținerea de la primăria locală a unui act care să ateste că drumul respectiv nu ar fi deschis circulației publice”, precizează procurorii DNA.
Acestea nu sunt singurele nereguli făcute de către șeful de la Rutieră. Roberto Hasnăș a încercat chiar să mute un accident pe un drum închis circulației pentru a scăpa de responsabilități. Șeful de la Rutieră a încercat să-l oblige pe agentul prezent la fața locului să îi determine pe martori să mintă cu privire la locul producerii accidentului.
„La data de 21.08.2014 Hasnăș Roberto a discutat de mai multe ori cu un polițist din subordine cu privire la împrejurările producerii unui accident în care victima ar fi fost călcată de roata unei căruțe suferind o fractură. Accidentul s-a produs pe un drum comunal, în apropierea intersecției cu drumul secundar care face legătura cu cabana Tășuleasa. În scopul de a nu raporta acest accident cu victimă, Hasnăș Roberto îi cere polițistului să falsifice actele de constatare, spunându-i: „du-l pe drumul către Tășuleasa, că ăla nu-i drum”, în încercarea de a pretinde că evenimentul nu s-ar fi produs pe un drum public. Hasnăș Roberto discută și cu polițistul aflat la fața locului, care însă refuză solicitarea comisarului șef. Comisarul șef îi solicită subordonatului să reaudieze toți martorii aflați la fața locului și să-i determine să mintă, pentru a modifica locul producerii accidentului”, explică procurorii DNA.