V-ați săturat de terasele care blochează accesul pietonilor pe trotuare sau de chioșurile urât mirositoare? Aveți ale idei despre cum ar trebui să se desfășoare comerţul stradal și activitatea teraselor? Primarul vă așteaptă la o dezbatere pe această temă!
Vineri, de la ora 12.00, municipalitatea vă așteaptă să veniți cu propuneri noi legate de modul în care ar trebui să se desfășoare comerțul stradal și activitatea teraselor. Municipalitatea va organiza o dezbatere publică a Proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentelor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe raza municipiului Bistriţa. Dezbaterea publică va avea loc de la ora 12.00, la sediul în sala mare de şedinţe a Primăriei municipiului Bistriţa.
“Regulamentul actual este valabil din 2011. Pe baza experienţei acumulată în această perioadă am dori să facem câteva modificări printre care simplificarea procedurilor de autorizare, reglementarea condiţiilor în care se amplasează terase pe domeniul public şi redefinirea regulamentului pentru comerţul stradal”, a explicat primarul Ovidiu Creţu.
Cele mai importante modificări propuse vizează comerţul stradal, respectiv reglementarea amplasării teraselor de alimentație publica sezoniere și aprobarea orarului de funcționare. Conform noului proiect, orarul de funcţionare al teraselor amplasate pe raza centrului istoric va fi până la ora 24:00 însă începând cu ora 22:00 deţinătorii teraselor sunt obligaţi să oprească muzica.
Anul acesta în oraș au fost amenajate 42 de terase dintre care 14 pe pietonal şi ale 28 în diferite zone din oraş.
În funcţie de locaţia acestora, comercianţii plătesc taxe cuprinse între 14 şi 20 de lei pe lună. Astfel, cei care au terasele amplasate pe centrul vechi al oraşului plătesc lunar câte 20 de lei/mp, iar cei care au terase în oraş plătesc 14 lei/mp.
Terasele de pe pietonal se întind pe o suprafaţă de 631 mp celelate ocupă 662 de mp din spaţiul public al oraşului.