Eşti martor la un eveniment care poate deveni o ştire? Sună-ne sau trimite un mesaj pe Whatsapp la 0728237215! | Ai filmat sau fotografiat o situaţie inedită care poate deveni o ştire? Trimite un e-mail pe adresa: redactia@bistriteanul.ro |

RECOMANDĂRI
Casa Cu Bere, Italtextil, IMP România și Central Motors fac angajări! Alte locuri de muncă disponibile:
FOTO/VIDEO - Și-a salvat camarazii de la moarte, în Afganistan, iar acum își pune din nou viața în pericol pentru a-și face bine fiul
EXCELENT: Diana Spătărescu, elevă în clasa a XI-a la Infoel, a câștigat Premiul Gopo – echivalentul Oscarurilor românești
FOTO - Organizația Off-Road Năsăud, la Casa Sf. Iosif din Odorheiu Secuiesc: «Am primit mai mult decât am dăruit»
FOTO/VIDEO - INEDIT! Vă e dor de roșiile din grădina bunicilor? Vă ajută un liceu din Bistrița
FOTO: Descoperă tendințele sezonului în noua colecție Sense SS 2018!
Două prietene impresionează creând evenimente de poveste. Au atâta imaginație că nu se repetă vreodată…
BISTRIȚA / VIDEO: Epilare facială definitivă prin electroliză la Salon La Belle Femme

  179 vizitatori online


REDACȚIA:
Tel: 0728-237 215
Fax: 0363-814306
Email: redactia@bistriteanul.ro
whatsapp icon0728-237 215
Redactor Șef - Raluca Nechiti
PUBLICITATE
publicitate@bistriteanul.ro
Mobil: 0754-777.536
JURIDIC
Redacția beneficiază de serviciile Cabinetului de avocatură ARIS CUPȘA, Bistrița, Baba Novac, nr 9, tel 0742-766078, fax 0263-210015



De la “Bistro, la Ion Sugălete!” la afaceri “Copy-Paste”

22/10/2012 15:20:40 Cristian MUNTHIU  
Zilele trecute Claudia Andron m-a întrebat ceva interesant. În ce domeniu, firma unui tânăr antreprenor, ar putea avea de succes în Bistrița? O întrebare grea. Pentru că în 2012, în orașul care l-a dat pe câștigătorul olimpiadei internaționale de informatică, cea mai de succes afacere a anului este o covrigărie.

La întrebarea de mai sus, aș fi tentat să propun o afacere în IT ca ideală pentru orășelul nostru. Piață există, IT-ul nu este influențat de criză, din contră. Nu necesită infrastructură spectaculoasă, costurile inițiale sunt mici, marjele de câștig mari. Teoretic există chiar și forță de muncă pregătită.

Din păcate nu prea se-nghesuie nimeni către acest domeniu. Care este explicația? Mi-ar place să spun că o cunosc. Pot doar să o intuiesc, dar cred că ține, într-o măsură semnificativă, de mentalitatea antreprenorială “made in Bistrița”. Pentru că unul dintre instrumentele dezvoltării antreprenoriale bistrițene a fost și este celebrul “copy-paste”.

Mai pe românește spus, “de ce să risc eu, mă uit la ce merge și fac la fel, n-oi fi mai prost ca alții”. Simplu și pragmatic. Așa au apărut multe “tendințe locale” în ultimii 15-20 de ani.

Să intrăm un pic în istoria recentă. În primăvara anului 1990, apărea un afiș, care suna cam așa: “În curând: Bistro, la Ion Sugălete.” Acesta a fost începutul economiei private la Bistrița. Ce a făcut acolo nenea Ion nu avea de a face cu bistroul parizian, dar asta este o altă poveste. Timpul a trecut și după vreo 2-3 ani, au apărut celebrele dozatoare de sucuri TEC. La un moment dat, devenisem unul dintre primele orașe din România la capitolul dozatoare pe cap de locuitor.

A urmat moda micilor supermarket-uri, a magazinelor de haine second hand (prima etapă), magazinelor de materiale pentru construcții, cafenelelor de fițe (Adi Abrudan, fie-i țărâna ușoară a dezvoltat acest concept cu mulți ani înaintea celor din Dorobanți), flotele de camioane, transportul cu autocare în străinătate.

Am trecut prin epoca agențiilor imobiliare (fără număr, fără număr), a investitorilor imobiliari. După începutul crizei s-au dezvoltat afaceri noi. Sălile de nunți, saloanele de coafură, covrigăriile, agențiile de publicitate, televiziunile locale, ziarele online, casele de amanet și lista poate continua.

Peste 90% dintre aceste idei curajoase au fost copiate foarte repede de către alții. Cred că se copiază din teama de a încerca ceva nou și din dorința de câștig rapid. Până aici, toate bune, dar este o mică problemă.

Piața într-un oraș mic este limitată, iar aceste afaceri, mai devreme sau mai târziu (în cele mai multe cazuri, mai devreme) ajung să se distrugă unele pe altele. Care este soluția? Încercați să vă diversificați, căutați lucruri noi și în primul rând calculați. Cât vreți să câștigați, cât cumpără fiecare client, de câți clienți aveți nevoie pentru a vă atinge ținta de profit, cum îi veți atrage pe aceștia. Cât vă costă pornirea afacerii, dar mai ales funcționarea ei? Unde se pot reduce cheltuielile? Cât costă personalul și unde-l găsiți? Plus multe alte sute de întrebări specifice.

Nu vă fie teamă de cei care copiază, în cele mai multe cazuri sunt cei care dispar primii, asta dacă nu greșiți din dorința de a câștiga mult și imediat.

6196 vizualizari


loading...


404 Not Found

Server Error

404

Page Not Found

This page either doesn't exist, or it moved somewhere else.


That's what you can do




Avertisment:
Introducerea comentariilor la articol este posibilă doar autentificat cu contul de FaceBook. Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate pe site.

NOTĂ: Bistrițeanul.ro vă roagă să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse cititorilor care au postat un comentariu sau persoanelor despre care se scrie în articol, se va sancționa prin cenzurarea partială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta comentarii.


CAUTARE
STIRILE DE AZI

Publicitate
Certificat Web Certificat Web RSS - Ia stiri de aici Aboneaza-te la FeedBurner
Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al Bistriteanul.Ro.
© Copyright 2008 - 2024 Bistrițeanul.ro