Cozile infernale au exasperat cetățenii care au mers la Serviciul de Pașapoarte, în aceeași situație fiind și angajații. Totuși, există o explicație a faptului că programările online sunt posibile doar din 28 august. VEZI ce spune prefectul Ovidiu Frenț:
Bistrițenii, dar și cetățeni din județe limitrofe, au luat cu asalt Serviciul de Pașapoarte în luna august - perioada concediilor. Aceștia se așezau la coadă de la ore târzii din noapte pentru a primi un bon de ordine.
Programările online sunt posibile abia din 28 august, când situația s-a mai detensionat. Prefectul Ovidiu Frenț a explicat că, dacă programările online erau posibile mai din timp, mulți cetățeni nu mai puteau fi ajutați: „Nu am fi putut să deservim extraordinar de multe cazuri de părinți care au venit cu copiii de mânuță. Cei mici nu ar fi putut să se întoarcă cu părinții lor în străinătate”.
De asemenea, prefectul a declarat că au fost mii de cazuri de oameni veniți din alte județe, tocmai pentru că acolo exista deja posibilitatea programărilor online. Abia după ce toate acestea au fost rezolvate, s-a introdus varianta programărilor.
De acum, Serviciul de Pașapoarte va funcționa pe două linii: una cu programările online și o linie specială pentru cazuri medicale sau alte excepții.
În luna august, angajații Serviciului de Pașapoarte au muncit 10-12 ore pe zi și au preluat un număr triplu de cereri față de perioada normală a anului.