Ministrul Transporturilor, prezent luna trecută la Bistrița, a promis mai multe bariere pentru trecerile la nivel cu cale ferată din județul nostru. Ei bine, lucrurile sunt mai complicate decât par, mai ales în cazul celor operate de privați, care ar trebui să facă aceste investiții.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a promis luna trecută trei bariere pentru trecerile la nivel cu calea ferată din Bistrița și alte trei pe Valea Bârgăului. Este vorba despre cele trei treceri dintre Unirea și Prundu Bârgăului, care duc la cozi interminabile, cum au văzut șoferii și ieri, când toată lumea încerca să „fugă” din oraș.
Problema cu linia care traversează Valea Bârgăului și merge până la Bistrița-Bârgăului este faptul că este operată de un privat. În baza contractului semnat cu CFR, acesta trebuia să facă el lucrări de acest gen, dar cum contractul expiră în toamna acestui an, astfel de modernizări n-o să vedem, cel puțin nu făcute din banii firmei private.
Autoritățile județene au adus în atenția Ministerului Transporturilor această problemă încă din luna ianuarie a acestui an, răspunsul venind în martie. Cel care a făcut public răspunsul venit de la minister a fost Alexandru Toniuc, directorul executiv al Direcției de Dezvoltare Durabilă din cadrul Consiliului Județean.
În răspunsul oferit autorităților locale, reprezentanții Ministerului Transporturilor precizează că lucrurile nu sunt atât de simple, linia ferată respectivă fiind învechită și având nevoie de modernizări serioase doar pentru implementarea unui astfel de sistem.
„Montarea a trei semi-bariere prevăzute cu instalații de semnalizare automată la cele trei trecerei la nivel cu calea ferată de la km 69, km 72 și respectiv km 82 presupune modificarea sistemului de semaforizare a respectivelor treceri la nivel, ceea ce ar reprezenta un obiectiv de investiții cu caracter de modernizare. În plus, secția de circulație Bistrița-Bistrița-Bârgăului este dotată cu instalații mecanice, fără ca stațiile și/sau haltele de mișcare de pe acest tronson să fie prevăzute cu instalații de centralizare electrodinamică, ce permit comanda și controlul instalațiilor de semnalizare la trecerea la nivel cu calea ferată”, se arată în răspunsul oferit de cabinetul Ministerului Transporturilor pentru administratorul public al județului.