Nimeni nu mai este surprins de vagoanele murdare din trenurile CFR, deși compania se laudă că a mai îmbunătățit condițiile de călătorie. O călătorie Bistrița-București îți confirmă dacă mai era nevoie că CFR își merită renumele. Te întâmpină lenjerie de pat pătată, miros de urină, becuri nefuncționale și gunoi părăsit de cei care călătoriseră seara
Când ai de făcut un drum de București și ai prefera să te odihnești până ajungi la destinație. CFR-ul cu cușetele sale pare alegerea perfectă, asta chiar dacă prețul aproape ajunge la 300 de lei (dus-întors).
O astfel de experiență, însă, nu face altceva decât să îți confirme, dacă mai era nevoie, că CFR-ul nu are renume prost degeaba. Ba chiar și-l merită din plin și dacă ar veni un investitor serios în zona aceasta CFR-ul ar închide porțile.
Să revenim totuși la călătoria cu CFR-ul. Îmbarcare în tren vineri seara la clasa a II-a, la cușetă. După al doilea pas în compartimentul supraaglomerat (da, sunt suficienți trei oameni pentru ca un compartiment CFR să devină irespirabil) te ia prin surprindere mirosul de urină. Faci un efort (spun efort pentru că paturile de sus sunt situate la un metru și jumătate- doi de la podea) și te urci pe scara stricată în patul alocat cu nepăsare de tanti de la ghișeu.
Acolo urmează a doua surpriză pe care nu ai cum să o treci cu vederea. Lenjeria de pat nu a fost schimbată și nici nu a fost lăsată curată de cel care a petrecut noaptea acolo cu o seară înainte. Întreg cearșaful este presărat cu pete de urină, iar mirosul îți confirmă asta.
Următorul pas: îi spui la nenea îmbrăcat în costum, care cu siguranță nu va petrece noaptea într-un pat stropit cu urină, că ai vrea să te muți pentru binele stomacului tău, dar și al celor cu care trebuie să te întâlnești dimineața...că totuși este vorba despre superiorii tăi.
Răspunsul din partea domnului cu accent de București: „Ce e domnișoară, nu poți să dormi din cauza a două-trei pete?” Situație de compromis: cearșaful este luat jos, însă patul rămâne același...
Elemente micuțe care pun cireașa pe tort: multe din becurile alocate fiecărui pat nu funcționează, nu există priză, vezi ce au băut/mâncat cei care au călătorit cu o noapte înainte, dulapurile sunt stricate, iar când trenul prinde viteză acestea se deschid dându-ți impresia că ești vizitat de fantome.
Cei care au impresia că CFR nu are bani să investească în curățenia în gări și vagoane se înșeală amarnic, dovadă incontestabilă sunt licitațiile organizate pentru aceste servicii. Astfel, pentru a-și asigura curățenia vagoanelor și gărilor din Bistrița-Năsăud pentru 6 luni, CFR scoate din vistierie peste 150.000 de lei, potrivit site-ului de licitații publice.