Aproape că nu este zi în care pe rețelele vechi sau noi ale Aquabis să nu fie avarii sau intervenții și, prin rotație, sute de bistrițeni să rămână fără apă. Deși ar trebui să-și respecte consumatorii și să anunțe sistările, Aquabis mimează informarea. O plătește regește cui vrea conducerea, iar comunicate gratis nu remit presei.
Dacă este vreo firmă pomenită zilnic de bistrițeni, aceasta este cu siguranță Aquabis. Firma a răscolit tot orașul cu tranșeele făcute pentru schimbarea rețelei de apă și canalizare, iar anvergura lucrării suprapusă peste avariile inevitabile fac ca Aquabis-ul să fie un subiect fierbinte al fiecărei zile.
Evident, cum sistările de apă în această situație sunt frecvente, consumatorii au pretenția să fie informați când li se sistează apa pentru a-și face provizii de apă, mai ales că afară e caniculă.
Cum comunică Aquabis sistările de apă?! În primul rând, nu le comunică, iar când o face, o face prost, târziu și pe ascuns.
Azi dimineață, din dispeceratul Aquabis ni s-a spus că pe strada Garoafei e o avarie și să stăm liniștiți că acum se pregătește...comunicatul. Cum?! Exact așa! Aquabis întrerupe mai întâi furnizarea apei (ora 07.50 fix - cazul de astăzi), apoi face comunicatul și îl transmite doar unui ziar local cunoscut de un număr restrâns de bistrițeni și doar pentru jocurile și cumetriile politice (pro PDL), dar și țepele trase de conducerea publicației
la organizarea unor evenimente (vezi aici : Phoenix a luat teapa la Bistrita. Nicu Covaci vrea sa dea in judecata organizatorii pentru a-si primi banii).
Se poate observa în imaginea atașată că aceste comunicate se publică cu regulariate în ziua în care se ia apa și după ora anunțată.
Ziarul local în care Aquabis se face pe bani grei (are încheiat un contract de câteva mii de lei) că informează bistrițenii de sistările de apă are o audiență mediocră (vezi foto) și, deși e plătit regește, mesajul firmei nu ajunge decât la câteva zeci de consumatori. Că ziarul respectiv este favoritul conducerii Aquabis sau plătit astfel să tacă este evident, dacă avem în vedere că de curând li s-a reînnoit contractul de publicare a comunicatelor pe o altă firmă.
Precizăm că Bistrițeanul.ro (ziarul local cu cea mai mare audiență - cu o medie de 10.000 de cititori zilnic conform monitorizării Trafic.ro) și probabil și alte redacții onorabile din oraș ar fi publicat aceste comunicate GRATUIT, având în vedere interesul crescut al cetățenilor pentru o astfel de informație. Din păcate, noi nu primim astfel de informații nici măcar sub titlul de ”comunicat de presă”. Iar de sistările de apă aflăm de la cititorii indignați după ce se produc și nimeni nu-și mai poate face o minimă rezervă de apă pentru uzul casnic.