Ministerul Sănătății a început să îi întrebe pe bistrițeni cum s-au simțit și cum au fost tratați în Spitalul Județean de Urgență Bistrița. De asemenea, bistrițenii sunt întrebați dacă au fost nevoiți să cumpere medicamente sau dacă li s-au cerut atenții.
Implementat în 2016, mecanismul de feedback al pacientului este necunoscut de majoritatea românilor care ajung în spitale. Ministerul Sănătății a început să trimită SMS-uri cu link-ul unde poate fi completat chestionarul de evaluare al Spitalului Județean de Urgență Bistrița. Chestionarul poate fi completat AICI.
Deși chestionarul trebuia să poată fi găsit și pe site-ul Spitalului Județean de Urgență și la sediul unității spitalicești, acest lucru nu se întâmplă. Întrebările puse bistrițenilor sunt:
-Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?
-Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?
-Cât de mulțumit sunteți de curățenia din spital?
-A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?
-Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?
-Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?
-Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
-Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?
-Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?
În cazul în care pacienții semnalează fapte de corupție cu ajutorul chestionarului, răspunzând la întrebările 9 și 10, Compartimentul de integritate va fi notificat de platforma informatică securizată a mecanismului de feedback al pacientului și va lua legătura cu pacientul pentru clarificarea speței sau sesizarea autorităților abilitate.