Pagina de pe Facebook creată special pentru bistrițenii care își parchează mașinile aiurea , scoate la iveală culmea mersului la piață. Pagina a adunat până acum sute de poze cu mașini parcate în locuri unde nu aveau ce căuta. O imagine recent postată le întrece pe toate…
Probabil comoditatea, graba sau cine știe .. lipsa bunului simț l-a determinat pe șoferul unui BMW de lux să se plimbe nestingherit printre tarabele din Piața Decebal în timp ce își făcea cumpărături – zic unii martori.
Vigilenți de fel ( nu că un BMW de lux într-o piață agroalimentară n-ar sări în ochi), bistrițenii au pus ochii pe el, dar și aparatul foto. Așadar, o fotografie cât 1000 de cuvinte demonstrează clar lipsa de bun simț a unora dintre bistrițeni, deținători de mașini cu care, înainte de orice, vor să se laude. Au și cu ce, de ce să nu recunoaștem?!
Ce s-a gândit oare șoferul? Probabil, gândul lui a fost că scapă nevăzut dacă “dă o fugă” cu mașina până la tarabă, doar e o mașină mică . Sau să fie invers? A făcut asta tocmai ca să atragă atenția că are o mașină BMW și poate sfida orice e etic și moral ? Ce l-a împins cu adevărat rămâne un mister …
Pe pagina de Facebook unde a fost postată fotografia s-au adunat mai multe comentarii referitoare la posibilele circumstanțe în care BMW-ul decapotabil a ajuns în mijlocului Pieței Decebal.
Curioși de fel, oamenii se întreabă ce căuta acea mașină acolo. Unii comentează dacă nu cuma în Piața Decebal s-a făcut ”drive in” , altul , mai nedumerit , se întreabă când îl va vedea la supermarket. Unul, mai “îngăduitor”, spune că probabil omul n-avea plasă unde să-și pună cumpărăturile și le punea direct în decapotabilă. Altora pur și simplu nu le vine să creadă.
Cum părerile sunt împărțite, alții cred că unul dintre comercianți care a dat lovitura cu afacerea din piață este deținătorul bolid-ului și că acesta își vinde liniștit zarzavaturile. Asta deși în iarnă comercianții se plângeau că vânzările sunt slabe și că banii sunt puțini. Poate unul a dat totuși lovitura, odadă cu încălzirea vremii și înmulțirea ofertelor la tarabă.
O altă ipoteză lansată de comentatorii de pe Facebook este cea a “pilelor”. Adică “o fi fost unul cu pile”, care poate intra în piață sub ochii polițiștilor locali sau ai admininistratorilor pieței fără ca cineva să îndrăznească să-l oprească să-și plimbe “caii putere” printre morcovi și salate.
Ce-i drept, nu vezi zilnic BMW-uri coupe printre tarabele piețelor de legume fructe, rulând la relanti, iar șoferul alegând cele mai proaspete produse. Însă, această variantă se îndepărtează de adevăr, în defavoarea variantei în care lipsa bunului simț se simte din fotografie, nesimțirea n-având nevoie de “pile”.
Dacă întradevăr spusele martorilor sunt adevărate, iar BMW-ul este al unuia dintre clienți, etalonul lipsei de bun simț și a aroganței la volanul unui BMW s-a revelat la Bistrița fix printre tarabele Pieței Decebal.
Piața Decebal urmează să fie modernizată în acest an după cum spun autoritățile locale și, probabil, ar fi indicat ca planul de modernizare să cuprindă un“DRIVE-IN” Piața Decebal pentru bistrițenii care confundă piața cu MC Donalds-ul și intră cu mașina să-și cumpere ceapă și roșii de Șintereag.