CFR a anunțat că au fost recepționate lucrările de modernizare ale gărilor din mai multe județe printre care se numără și Bistrița-Nord. Lucrările au fost finalizate cu mai binde de un an întârzâiere și au costat 56,5 milioane de lei.
Muncitorii de la firma care s-a ocupat de reabilitarea gării și care le-a dat serioase bătăi de cap celor de la CFR mai lucrează acum la ultimele finisaje, însă, în mare, gara este și arată în sfârșit ca una europeană.
"Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a recepţionat în primul semestru al acestui an șase gări, modernizate cu fonduri europene, a căror valoare contractuală se ridică la 119,3 lei mil lei, în Slatina, Reşiţa Sud, Zalău, Bistriţa Nord, Giurgiu Oraş şi Botoşani.
Proiectul de modernizare a staţiilor de cale ferată, derulat prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, cu finanţare asigurată în proporţie de 85% de la Comisia Europeană şi 15% de la Bugetul de Stat, prevede realizarea unor lucrări de anvergură, care odată finalizate transformă vechile staţii feroviare în gări moderne, care pe de o parte răspuns cerinţelor şi aşteptărilor călătorilor, iar pe de altă parte oferă spaţii comerciale redimensionate şi readaptate la o gamă variată de serivicii pentru agenţii economici, care doresc să-şi înceapă sau să-şi extindă business-ul în staţiile de cale ferată” se arată într-un comunicat remis presei de CFR.
“Lucrările de modernizare a staţiilor de cale ferată pornesc de la schimbarea faţadei clădirilor, continuă cu modificarea circuitului în interiorul clădirilor şi se extind până la redimensionarea perimetrului exterior al gărilor pentru a asigura confortul, siguranţă şi fluiditatea mixului de călători. Prin continuarea acestor proiecte, dorim să transformăm gările într-un spaţiu modern şi adaptat atât cerinţelor pieţei, cât şi nevoilor clienţilor noştri, călătorii”, explică Macarie Moldovan, directorul general al CFR SA.
La Bistrița, lucrările de modernizare au început în primăvara lui 2012 și ar fi trebuit finalizate în vara anului 2013 însă firma care a câștigat licitația nu a respectat termenul stabilit inițial. S-a prelungit cu șase luni termenul însă în zadar... abia după un an lucrările au fost finalizate, la această oră mai lucrându-se la mici finisaje.
Gara de Nord din Bistriţa a fost dată în folosinţă în 1886, odată cu linia ferată Bistriţa – Beclean și ultima renovare a avut loc în urmă cu 18 ani.
"În anul 1886 a fost pusă în funcţiune cale ferată de la Dej către Bistriţa, în acelaşi an fiind inaugurată şi Gara Bistriţa. Scopul său a fost de a dezvolta exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna. Cum la momentul construirii acestei căi ferate Transilvania aparţinea de Regatul Ungariei, guvernul ungar a acordat permisiunea de a se construi o cale ferată, care să plece din Beclean şi să ajungă la Rodna. În primă fază, calea ferată a fost administrată şi exploatată de compania feroviară locală Naszódvidéker, ulterior fiind „naţionalizată” şi trecută în administrarea companiei feroviare ungare de stat MÁV. Timp de 100 de ani clădirea care adăposteşte Gara Bistriţa nu a avut parte de renovări majore, ultimele modificări fiind făcute în anul 1996, când şi-a sărbătorit centenarul” - scrie adevărul care a publicat anul trecut Poveştile gărilor României.