Consiliul Local Bistrita se va reuni joi intr-o sedinta extraordinara in care se va dezbate proiectul vizand construirea unei noi centuri de ocolire a municipiului Bistrita, fiind vorba despre varianta sud.
Controversata centura de sud revine din nou in discutia consilierilor locali bistriteni. Asta dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a decis sa mai acorde totusi un ragaz institutiilor bistritene pentru a se hotara daca vor emite sau nu un nou certificat de urbanism.
Scandalul pentru aceasta varianta de ocolire a municipiului a inceput dupa ce primarul Ovidiu Cretu a anuntat ca si-ar dori ca centura Bistritei sa porneasca din Viisoara, sa traverseze apa inspre valea Budacului (zona Zavoaie), sa continue prin padurea Codrisor, Valea Ghinzii si sa se uneasca cu DN 17, in zona Unirea, iar Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud a afirmat ca aceasta idee ii apartine.
Mai mult decat atat, pentru ea a fost emis si un certificat de urbanism, act necesar inceperii unei investitii. Motivul pentru care certificatul a fost emis de Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud si nu de Primaria Bistrita este ca investitia se intinde si pe teritoriul comunei Livezile, care depaseste atributiile lui Cretu. Intre timp, lucrurile s-au schimbat …
Mai nou varianta agreata de Liviu Rusu este traseul Sarata - Monariu - Budacu de Jos - Jelna - Ghinda, traseu care s-ar intersecta cu DN 17 in zona Livezile.
Astfel ca, Liviu Rusu a retras certificatul de urbanism emis deja pentru varianta sud, sustinand acum cea de-a doua varianta. Noua varianta este total diferita fata de cea pentru care s-a emis certificat de urbanism, astfel ca, aceasta nu va fi aprobata, iar reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vor ca situatia sa se clarifice. In acest sens, au transmis in luna august o solicitare catre CJ BN, prin care cer sa ia o data pentru totodeauna o decizie: ori sa emita un nou certificat de urbanism pentru varianta pentru care a fost retras un astfel de document, ori se va retrage finantarea pentru acest proiect.
Mihai Rusti, purtatorul de cuvant al Primariei Bistrita, a declarat ca "din cate stim noi, CJ BN nu a trimis niciun raspuns catre CNADNR. Astfel ca, am mai primit o adresa, care ar fi un fel de ragaz, adica CNADNR inca mai asteapta raspunsul CJ BN. Tocmai acesta este si motivul pentru care se va reuni joi Consiliul Local Bistrita, pentru a dezbate aceasta problema".
Pe de alta parte, arhitectul CJ BN, Victor Michiu, a declarat pentru Bistriteanul.ro ca "noi am dat un raspuns in data de 11 august catre CNADNR si am spus ca daca Primaria Bistrita isi va face toate demersurile legale si va intocmi toate documentatiile necesare noi vom da un alt certificat de urbanism. Insa, noi nu avem acum nici macar o hotarare a CL Bistrita privind vreo varianta ocolitoare. Le-am cerut din decembrie 2009 o documentatie si, pana in martie 2010 nu au avut timp sa o faca. Eu am spus tot timpul ca daca se va pierde finantarea, singurul vinovat va fi Primaria Bistrita ...".
Astfel ca, pana cand disputele dintre cele doua institutii nu se vor incheia, varianta de ocolire a Bistritei ramane in stand-by, ba mai mult risca sa ramana doar la stadiul de proiect care nu va fi implementat, intrucat finantarea risca si ea sa se piarda. Institutiile arunca vina, una in curtea celeilalte, iar CNADNR asteapta inca o clarificare a situatiei.