Discuţiile pe marginea centurii ocolitoare a Bistriţei iau proporţii tot mai mari. CNADNR a explicat că proiectantul a analizat trei variante de traseu iar municipalitatea a fost de acord cu varianta Sud 2. Totuşi, mai trebuie avizarea Proiectului Urbanistic General ca să se poată termina faza de proiectare.
Florin Bojor a trimis două scrisori deschise Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale în care a cerut informaţii legate de centura Bistriţei.
„În data de 14 august 2013 m-am adresat CNADNR-ului printr-o scrisoare deschisă în care solicitam companiei să ne clarifice dacă noi cetăţenii decidem traseul (prin referendum) sau este dreptul exclusiv al companiei, pentru ca eventualul referendum să nu fie inutil. Apoi, pe 16 august 2013 am rugat CNADNR-ul printr-o altă scrisoare deschisă să ne comunice care sunt variantele, rutele studiate de SC IPTANA SA pentru centura Bistriţa, mai precis varianta nord reală (nu fosta centură, actualmente strada Drumul Clujului şi Drumul Cetăţii), după cum reiese din caietul de sarcini al contractului şi dintr-o scrisoare CNADNR adresată autorităţilor locale din Bistriţa” a explicat Florin Bojor.
Astăzi, CNADNR i-a răspuns scrisorii şi l-a informat că s-au analizat trei variante de traseu:
1 . Varianta 1 Nord care urmăreşte, în prima parte, traseul actualului drum de centură (strada Drumul Cetăţii), se înscrie apoi pe la poalele Dealului Bisericii şi revine în DN 17 înainte de intrarea în localitatea Livezile, după intersecţia la nivel cu calea ferată Bistriţa-Prundu Bârgăului;
2. Varianta 2 Sud care se desprinde din DN 17 în apropierea intersecţiei cu DN 15 A, ocoleşte localitatea Viişoara, se înscrie pe coasta dealurilor care mărginesc valea Bistriţei, traversează DJ 173 C şi apoi merge pe poalele Dealului Codrişor, urmăreşte malul Bistriţei până după traversarea pârâului Ghinda, străbate lunca Bistriţei şi revine în DN 17, înainte de intrarea în Livezile.
Aceste două soluţii au fost analizate în cadrul studiului de traseu, parte componentă a Studiului de fezabilitate.
3. Varianta 3 Sud care se desprinde din DN 17 în zona intersecţiei cu DN 15A, se înscrie pe valea râului Şieu şi apoi pe cea a râului Budacu, trece pe lângă localităţile Budacu de Jos şi Jelna, traversează un sector cu relief dificil, alcătuit dintr-o succesiune de dealuri cu versanţi abrupţi (Babeica, Aluneasa, Găzar, Corbului, Chicera), coboară în valea Bistriţei şi debuşează în DN 17, după localitatea Livezile.
În urma analizei celor trei variante, Primăria Bistriţa şi Primăria Livezile au acceptat varianta 2 Sud.
CNADNR a mai anunţat că “în vederea finalizării fazelor de proiectare aferente variantei de ocolire Bistriţa, în data de 20.10.2011 prestatorul a reluat procedura de obţinere a acordului de mediu. Agenţia de Mediu a blocat această procedură până la avizarea noului Plan Urbanistic General al municipiului Bistriţa, care să cuprindă şi varianta de traseu 2 Sud. În prezent, CNADNR SA aşteaptă avizarea Planului Urbanistic General pentru a lua o decizie cu privire la continuarea fazelor de proiectare pentru varianta de ocolire Bistriţa, în funcţie de decizia etapei de încadrarea a Agenţiei de Mediu".
În această după-masă la şedinţa de Consiliu Local Bistriţa se va rediscuta problema referendumului pentru centura ocolitoare a oraşului.