Discreți, austriecii din spatele brandului Liliac tac și fac. Puțini știu că afacerea bazată pe vinul care ia naștere cu ajutorul strugurilor de Lechința a fost pusă pe picioare de doi austrieci, tată și fiică.
Crama Liliac, înființată în 2010 a ajuns în anul 2014 la o cifră de afaceri de trei milioane de lei. Aceasta este pusă pe picioare de doi austrieci Alfred Michael și Amrei Beck, tată și fiică, ce nu au ezitat să investească în România.
„Ca fiică a unui pasionat de vinuri, am avut mereu în preajmă câte un pahar de vin bun, chiar dacă am fost impresionată mai mult de miros decât de gust”, spune pentru businessmagazin.ro Amrei Beck, austriaca ce deține împreună cu tatăl său amb holding, sub umbrela căruia își desfășoară activitatea Crama Liliac.
Până în 2011, austriecii deja investeau trei milioane de euro în 38 de hectare de vie în Batoș (Mureș ) și Vermeș Lechința (Bistrița-Năsăud) și într-o unitate de vinificare. În perioada 2012- 2013, austriecii au mai investit încă două milioane de euro în această cramă.
Amrei Beck spune că apreciază România datorită biodiversității, a frumuseților naturale, dar și a oamenilor de aici. Austriaca este responsabilă de crearea imaginii de brand și de partea de design a companiei.
„Inspirația pentru o zi de muncă este cu siguranță natura înconjurătoare, iar impresiile culese cu ocazia vizitelor regulate la Batoș și Lechința stau la baza muncii zilnice de birou”, spune tânăra austriacă.
În prezent amb Wine deține peste 50 de hectare plantate cu struguri de soiuri nobile în Mureș și Bistrița-Năsăud. Capacitatea de producție ajunge la 260.000 de litri, adică aproximativ 340.000 de sticle. Vinurile din gama Liliac intră în categoria vinurilor premium și se vând doar în magazine specializate.
Foto: Businessmagazin.ro/liliac.com