Felul în care sunt cheltuiţi banii publici şi activitatea conducătorilor primăriei sunt principalele lucruri pe care bistriţenii au vrut să le ştie despre autorităţile locale anul trecut. Cele aproape 300 de cereri în acest sens au fost făcute atât de către locuitorii oraşului, ONG-uri, agenţi economici, dar şi de către reprezentanţii presei.
Probabil fiecare bistriţean a avut la un moment dat întrebări legate de activitatea Primăriei Bistriţa. Multe persoane au dat curs acestor curiozităţi şi s-au adresat reprezentanţilor municipalităţii, mai ales că există şi o bază legală în acest sens.
Legea 544/2001 prevede liberul acces la informaţiile de interes public. Anul trecut au fost adresate Primăriei Bistriţa nu mai puţin de 281 astfel de cereri.
„Este vorba de 281 de solicitări care pot fi departajate pe următoarele domenii de interes: utilizarea banilor publici (contracte, investiţii, cheltuieli, etc.) – 121 de solicitări; activitatea liderilor instituţiei – 47 de solicitări; modul de îndeplinire a atribuţiilor instituţiei publice – 78 de solicitări”, se arată în raportul de activitate al Primăriei Bistriţa pentru anul trecut.
Pe lângă acestea, au fost adresate şi 27 de cereri referitoare la acte normative sau reglementări legale, 3 solicitări privind modul de aplicare a Legii nr. 544/2001, precum şi alte 5 solicitări, conform aceluiaşi raport.
Se pare că cele mai interesate de activităţile primăriei au fost persoanele juridice, care au formulat majoritatea cererilor, în număr de 253.
Potrivit raportului, toate solicitările înregistrate la primărie au primit un răspuns din partea reprezentanţilor municipalităţii.