La Sinagoga din Bistriţa a fost inaugurată, în urmă cu puţin timp, expoziţia de pictură din cadrul taberei de creaţie Agrieş 2013 – “Satul postmodern”. Aflată la cea de-a 4-a ediţie, tabăra a reunit şi prozatori, poeţi sau dramaturgi ale căror creaţii au fost publicate într-un volum lansat tot astă seară, în acelaşi spaţiu intim şi generos.
În Galeria Lina au fost inaugurate astă-seară o parte dintre picturile artiştilor care au participat în această vară la Tabăra de Creaţie de la Agrieş. Cu acelaşi prilej a fost lansat şi volumul „FGP” (o antologie a scriitorilor care s-au perindat pe la Agrieş şi care s-au bucurat de peisajul fantastic pentru a compune texte în versuri sau proză).
Alexandru Uiuiu, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură, Cătălin Rus (iniţiatorul taberei de creaţie) şi Eugen Alupopanu (coordonatorul secţiunii de pictură) au vorbit în introducere despre semnificaţia taberei, importanţa comunicării şi a dialogului între arte, despre funcţia gândirii poetice sau personalităţile locale extrem de expresive descoperite de artişti în Agrieş.
„Ce se mai poate face în 2013 la ţară...? În niciun caz, ca pictor, nu te mai poţi apuca de realizat peisaje naturaliste – mai ales în contextul în care toţi suntem dotaţi cu aparate foto, unul mai performant decât altul – pentru a imortaliza peisaje, oameni, figuri...” a spus Eugen Alupopanu în deschiderea expoziţiei, adăugând că toţi artiştii care s-au implicat în acest proiect s-au străduit, prin mijloacele specifice să-şi exprime trăirile.
Primul eveniment din tumultuosul program StudFEST s-a încheiat cu lansarea volumului de poezie “Dolor sau jupuind îndoiala”, semnat de George V. Precup – despre care Alexandru Cristian Miloş a povestit că reprezintă o prezenţă literară discretă, retrasă, complexă, autor a şapte volume de versuri – care îl impun pe George Precup în familia poeţilor autentici.