Comunitatea din Beclean vrea să tragă un semnal de alarmă asupra consumului de alcool la volan în urma tragediei de la începutul lunii când un taximetrist și-a pierdut viața la Coldău, după ce mașina pe care o conducea a fost lovită de un autoturism de teren al cărui șofer s-a urcat beat la volan.
Mai multe persoane din Beclean au inițiat o campanie împotriva consumului de alcool la volan prin care vor să tragă un semnal de alarmă celor care nu sunt conștienți de pericolul la care se expun. Începând de ieri, au fost puse la dispoziția doritorilor afișe create special pentru această campanie prin care se vrea conștientizarea pericolului reprezentat de șoferii băuți la volan. Manifestarea s-a organizat după ce, la începutul lunii, un tânăr de 22 de ani a murit după ce taximetrul pe care îl conducea a fost lovit de o mașină de teren al cărei șofer consumase alcool.
„#stiridinbeclean vă prezintă campania desfășurată în memoria taximetristului Claudiu Zegrean, decedat în urma unui accident de circulație în care celălalt șofer implicat ar fi fost băut la volan. Comunitatea din Beclean, la inițiativa domnului Emil Hidoș, cu sprijinul taximetriștilor din Beclean reprezentați de Alexandru ALy Mihoc și cu ajutorul domnului psiholog Ionel Simionca, își dorește astfel să atragă atenția asupra unui fenomen îngrijorător: consumul de alcool la volan, care chiar poate ucide!
Este un manifest împotriva tuturor șoferilor care nu își dau seama de gravitatea consumului de substanțe alcoolice la volan, că-și pot pune viața în pericol, dar mai ales pot pune în pericol viața celorlalți participanți la trafic!
Acum e timpul să dăm un share masiv acestor fotografii, ca ele să ajungă la ochii și urechile celor care se simt un pic «cu musca pe căciulă» cu speranța că tragedii ca și cea în care a murit taximetristul Claudiu Zegrean să nu se mai repete!”, se arată într-o postare pe grupul de Facebook, Știri din Beclean.
Imaginile care vor fi lipite pe taximetrele din Beclean au fost puse la dispoziția manifestanților de psihologul Ionel Simionca, vice-președintele Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră Psihotrafiq, care spune că „orice material care sensibilizează conducătorul auto în privința riscurilor conducerii sub influența alcoolului este benefic, iar dacă nu reușim să sensibilizăm în mod special pe cel care e în situația de risc maxim, adică este în zona dependenței de alcool, măcar să fie receptivi ceilalți în a nu se urca în mașină cu persoane sub influența băuturilor alcoolice.”
Campania se va desfășura cel puțin până la sfârșitul lunii noiembrie, iar inițiatorii spun că inclusiv o persoană din județul Sălaj a cerut afișele pentru a le distribui șoferilor sălăjeni.