Cinci grupe de copii din Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 3 Bistriţa sunt implicate într-un proiect european care presupune scrierea a patru poveşti şi realizarea ilustraţiei (pictură, desen sau colaj). Animalul-personaj principal porneşte din ţara natală (Franţa, România, Italia sau Turcia) şi încearcă să rezolve o problemă ecologică.
În perioada august 2011- iulie 2013, Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 3 Bistriţa este partener în cadrul proiectului multilateral Comenius “Du bestiaire europeen à l’ecricture collective de contes” (“De la poveştile europene cu animale la scrierea comună a unei poveşti”), derulat în colaborare de nouă unităţi şcolare din şapte ţări ale Uniunii Europene.
Temele principale ale acestui proiect Comenius sunt educaţia ecologică şi interculturalitatea, iar obiectivele vizate se referă la motivarea copiilor de a se implica mai mult în activitatea de învăţare prin intermediul povestirilor despre animale şi de a participa activ la creearea acestora.
În prima parte a celui de-al doilea an de proiect, 2012-2013, în lunile octombrie-noiembrie, s-a facut un schimb de cărţi de poveşti prin poştă între şcolile partenere, cărţi care au fost studiate de către copii la grupă sub coordonarea doamnelor educatoare.
Din decembrie 2012 până în aprilie 2013, şcolile europene implicate în proiect scriu pe rând câte o pagină dintr-o poveste cu animale conform unei planificări realizate de profesorii participanţi la ultima mobilitate transnaţională din septembrie 2012.
Astfel, cele cinci grupe de copii din Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 3 Bistriţa implicate în proiect, contribuie la scrierea a patru poveşti comune pentru nivelul de vârstă 3-6 ani: „Roland, le cheval” (Calul Roland), „La quete de Marty” (Căutarea lui Marty), „The mule with the curly horsewair” (Măgăruşul cu coama creaţă) şi „The little squirrel” (Mica veveriţă), prezentate şi pe site-ul www.ani-europe-ani-tales.eu.
În decursul ultimelor patru luni, educatoarele de la grupele implicate în proiect au îndrumat copiii în scrierea textelor pentru paginile poveştilor comune şi în realizarea imaginilor corespunzătore folosind tehnica de lucru aleasă de copiii care au început povestea: pictură, desen sau colaj. Animalul-personaj principal porneşte din ţara natală (Franţa, România, Italia sau Turcia) şi trecând prin ţările partenere, încearcă să găsească ajutor pentru rezolvarea unei probleme ecologice.
Copiii s-au implicat cu entuziasm în conceperea şi ilustarea paginilor cărţilor de poveşti ce le-au avut în lucru, în măsura talentului literar-artistic al fiecăruia. Cărţile de poveşti sunt concepute în limbile franceză şi engleză, iar modul de lucru este modern, prin intermediul unui soft educaţional al partenerilor francezi de la Ecole Bellenaves, Didapages.
Unul dintre produsele finale ale acestui proiect Comenius vor fi cărţile de poveşti concepute pe cele trei nivele de vârstă cuprinse în proiect (3-6 ani, 7-9 ani şi 9-14 ani) şi imprimate la Editura CRDP Moulins-sur-Allier din Franţa, fiind prezentate la ultima reuniune de proiect de la Şcoala Gimnazială Şînandrei, jud. Timiş, în perioada 17-21 aprilie 2013.
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Coordonator proiect, prof. Crina Clapou