Pe 7 noiembrie, de la ora 20.00, la Sinagoga Bistrița, se tratează indiferența! Este vorba de un spectacol experimental în care inovația tehnologică generează sunet și lumină, şi, pentru prima oară în România, se folosește monitorizarea în timp real prin electro-encefalogramă pentru a produce muzică.
În timpul spectacolului, cinci spectatori vor fi monitorizați cu aparatură EEG wireless, iar activitatea lor cerebrală va determina sunetul spectacolului. Monitorizarea EEG produce o hartă auditivă și vizuală a emoțiilor spectatorilor sub forma sunetului, dar și a luminilor spectacolului, a căror culoare este determinată de activitatea electrică cerebrală.
În cadrul spectacolului Interfaţa 3 sunt utilizați algoritmi pentru recunoașterea emoțiilor pe baza EEG.
Timp de 15 zile, echipa spectacolului INTERFAȚA 3 va avea reprezentații în 8 orașe din România, între care Baia Mare, Suceava, Bistrița sau Oradea, sunt orașe marcate de experiența Holocaustului, spectacolul având un rol recuperatoriu pentru memoria publică a acestor evenimente.
De asemenea, evenimentul documentează și cazuri recente de discriminare pe criterii etnice sau de orientare sexuală în România, realizând o radiografie a ospitalității față de cei diferiți.
Accesul este gratuit iar copiii sub 14 ani au acces doar însoțiți de părinți.
Echipa spectacolului: Cătălina Bălălău, Paul Dunca, Ionuț Niculae, Liviu Popa, Florin Ionuț Crăciun (Actori)
Regia: Alexandru Berceanu
Dramaturgie: Andreea Chindriș și Alexandru Berceanu
Compozitor: Cătălin Crețu
Programator: Grigore Burloiu
Coregraf: Ana Costea
Scenograf: Sabina Pavel
Coordonator tehnic: George Rotaru
Operator lumini: Dan Olteanu
Grafică: Nadir Yusuf
Foto: Andrei Gîndac
Coordonator proiect: Maria Seiculescu
„Cred că spectacolul INTERFAȚA 3 a pornit de la mai multe mirări pe care mi le provoacă lumea care mă înconjoară, cea mai puternică fiind legată de clivajul cultural între populația majoritară și etnicii romi. Mă suprind la tot pasul, într-un mod extrem de profund, de la culoarele școlilor pe care auzi „ţiganule" la o casă de marcat unde vezi privirea timorată a casierei care se teme că va fi furată dacă are o clientă romă, mai ales dacă aceasta are și o fustă tradițioanală... Reacția antiromă este atât de puternică încât poți să citești articole care îți explică cum manelele îți atrofiază creierul, poți găsi proteste ale iubitorilor de artă, muzică și cultură împotriva unui curs la conservator care are ca obiect de studiu manelele", afirmă Alexandru Berceanu, regizorul spectacolului.
Proiectul cultural este finanţat în cadrul Programului cultural „EștiBucurești” 2015 al Centrului de Proiecte Culturale al Municipiului București (ARCUB) și co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional-AFCN, fiind organizat în parteneriat cu Centrul Judeţean pentru Cultură şi Societatea de Concerte Bistriţa.