Incepand cu 1 iunie, Tribunalul si Judecatoria Bistrita au implementat "Telefonul cetateanului". Asa ca, daca cineva doreste sa afle o informatie de interes public, nu trebuie sa se deplaseze la institutii sau sa aiba internet, ci doar trebuie sa apeleze numarul de telefon 0264/207.975.
Tribunalul Bistrita-Nasaud si Judecatoria Bistrita beneficiaza din 1 iunie de serviciul “Call Center Speak to me (Vorbeste cu mine)”.
Astfel, cei care doresc sa afla informatii de interes public, pot rezolva foarte usor, dand un singur telefon.
Pana acum, aceste informatii se puteau afla la sediul institutiilor sau de pe site-ul acestora.
“Prin implementarea acestei aplicatii se urmareste imbunatatirea modalitatilor de comunicare catre persoanele interesate a unor informatii utile privind activitatea instantei, sistemul furnizand doua categorii de informatii: informatii legate de dosare, cum ar fi ultimul termen de judecata, solutia pronuntata la ultima sedinta de judecata, date care se preiau automat din aplicatia de evidenta electronica a dosarelor, chiar din momentul introducerii lor si informatii privind ajutorul public judiciar, taxele judiciare de timbru, depunerea actelor la dosar, studiul dosarelor, legalizarea sau investirea cu formula executorie, eliberarea certificatelor si a copiilor de pe acte sau informatii privind programul si organizarea instantei”, se arata intr-un comunicat remis presei de catre purtatorul de cuvant al Tribunalului Bistrita-Nasaud, consilier Dana Ceuca.
Numarul de telefon la care se pot afla informatiile este 0264/207.975 si se poate apela din orice retea.