Într-un oraș pe care îl poți străbate la pas într-o jumătate de oră, dintr-un capăt în altul, noi ne blocăm în trafic. Înghițim gaze de eșapament, facem semne obscene colegilor de trafic care nu ghicesc ce manevră vrem să facem și ajungem la destinație un pachet de nervi. Fără să ne treacă prin cap că problemele noastre au o rezolvare!
În toate țările civilizate, spre care ne uităm cu invidie și jind, autoturismul pierde tot mai mult teren în trafic. Fie în favoarea transportului public, fie în fața... bicicletei. Sau a combinației dintre cele două! În Bistrița nu suntem încă obișnuiți cu ideea de a vedea și, mai ales, de a accepta în trafic, alături de noi cei motorizați, oameni pe bicicletă.
Pe ei, bicicliștii, ne place să îi știm departe de noi: pe pistele de biciclete create în Parcul mare sau în Schullerwald, acolo unde s-a realizat primul traseu pentru amatorii de adrenalină pe două roți. Cum ar fi să ne gândim la bistrițenii care vor să folosească o bicicletă în oraș ca la niște oameni care s-au săturat să facă 10 metri cu mașina și sunt atenți la sănătatea lor? Eu așa mă gândesc! Pentru că sunt unul dintre tinerii orașului care nu se mulțumește să vorbească despre sport, ci chiar să-l practice. Și nu mă mulțumesc să visez într-un birou piste pentru biciclete! Chiar vreau să mă implic în realizarea acestora în Bistrița!
Sunt parte a primului 11 al PSD pentru Consiliul Local Bistrița și am intrat în echipa lui Ovidiu Crețu pentru a fi jucător activ, nu spectator! De ce? Pentru că mi s-a demonstrat că prin foarte multă muncă, implicare, făcând abstracție de faulturile din teren și de huiduielile din tribune, poți face lucuri faine în Bistrița. Și s-au făcut. Și se vor mai face! Iar eu vreau să-mi pun mintea, forța și determinarea la contribuție.
Mi s-a părut absolut firesc să „adopt”, în competiția pentru un loc în Consiliu Local, un proiect apropiat sufletului meu și care se potrivește ca o mănușă profilului meu uman și profesional: realizarea de piste de biciclete în Bistrița. Am discutat cu primarul Ovidiu Crețu acest proiect, l-am analizat pe toate părțile și mi-l asum.
Am conceput un program de realizare, în etape, a 80 km de piste de biciclete. În prima etapă, se vor face 25 de km de piste utilitare pe 28 de străzi din oraș, pentru care vizăm finanțare din fonduri europene. Acestea se vor completa cu pistele ce se vor realiza pe străzile aflate în reabilitare. Etapele următoare vor include pistele de agrement, legăturile cu localitățile componente și pistele pentru sport. Avem în vedere inclusiv realizarea unui BIKE-PARK în Wonderland.
Ce înseamnă pentru Bistrița? Reducerea congestionărilor în trafic, a poluării locale a aerului și a emisiilor care provoacă încălzirea globală. Economisește din spațiul urban. Economisește bani. Reduce timpii pierduți în trafic. Înseamnă sănătate. Impulsionează turismul. Este un proiect care completează ca o mănușă un altul susținut de echipa din care fac parte: Linia Verde. Și va avea congruență cu Centrul Intermodal de Transport Public. Pentru că e normal ca toate să fie gândite strategic, cu cap și coadă!
Bogdan Miholca,
candidat PSD la Consiliu local Bistrița
(PE)
PSD BN; Agenția 215 SRL; Cod Unic de identificare atribuit de AEP 21160002