Profesorii Școlii Speciale nr 1 Bistrița s-au hotărât să facă ceva nou și inedit pentru elevi. De astăzi a început proiectul ”De la suflet la suflet”, iar micuții au făcut cunoștință cu trei câini care îi vor ajuta să treacă peste inhibiții și îi vor iubi necondiționat.
”Proiectul se numește ”De la suflet la suflet” și într-adevăr e comunicare între suflete. Acești câini ajută foarte mult copilul să facă cunoștință cu emoțiile proprii. Aici se vorbește doar cu emoții, cu sentimente, partea cognitivă neavându-și locul aici. Și acest proiect ne este foarte, foarte drag pentru că acești copii au nevoie de cineva care să-i iubească necondiționat. Și cine poate să îți dea o asemenea iubire, decât un animal?” a declarat pentru Bistrițeanul.ro profesorul psihoterapeut Daniela Macarie.
Și așa începe de azi, drumul pe care copiii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr 1 Bistrița îl vor parcurge alături de noii ”dascăli”.
Micuții au făcut cunoștință cu Rex, Fly și Demon, cei trei câini care pe parcursul anului școlar 2013 - 2014 le vor fi alături. Aceștia sunt crescuți și dresați de Ciprian Nechita, Claudia Pantiș. Din echipa lor face parte şi psihologul clinician Daniel Dragne.
Întâlnirile dintre patrupede și micuți vor fi organizate în fiecare lună iar acești câini sunt special antrenați.
”Un câine trebuie muncit zilnic. E o muncă intensă și trebuie să fi atent la ceea ce faci.De dresaj ne ocupăm de mai bine de 10 ani. Cu cei care am văzut că au anumite abilități am trecut și la un sport. De exemplu cu Fly, facem și dog - dancing și văzând că e foarte apropiată de copii, am pregătit-o și pentru zooterapie. Ea are atestat pentru acest lucru, pentru că un câine trebuie să fie testat la zgomote, la durere, la copii, în special la comportamentul negativ al acestora. Sunt copii care lovesc câinii, ori ei trebuie să nu riposteze ci să facă ceva pentru a absoarbe energia negativă a copilului. Sunt puțini câinii care au abilitatea aceasta” a explicat Claudia Pantiș.
Chiar dacă la început unii elevi ai școlii s-au speriat de cei trei jucăuși, până spre finalul prezentării, toți au dorit să-i atingă.
”Acest proiect este o formă de terapie. Acest tip de terapie nu are nimic de-a face cu terapia cognitiv - comportamentală cunoscută și arhicunoscută. Este o terapie specială și sigur, acest proiect este o fază incipientă a marelui proiect pe care îl avem în vizor, și anume, ca părinții să apeleze ulterior la acest tip de terapie, permanentă și individuală, cu câini” a conchis Daniela Macarie.
La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Bistrița învață 150 de copii.