Interesul financiar al unora primeaza de multe ori in fata interesului unui intreg oras. Aparent o miscare fara nicio miza, transportul gunoiului de la Beclean la Bistrita este insa o afacere profitabila, din care transportatorul incaseaza in 3 luni aproape 2 milioane de euro. O afacere buna pe timp de criza, nu?!
Groapa de gunoi de la Beclean trebuie inchisa si tot gunoiul adunat in ultimii 50 de ani aici trebuie adus la Bistrita, in groapa de gunoi de pe strada Zavoaie. Aceasta a fost solutia gasita de reprezentantii Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud, institutia care coordoneaza proiectul “Sistem de management integrat al deseurilor solide din judetul Bistrita-Nasaud”.
Logica acestei miscari n-a prea inteles-o nimeni. Totusi, miza financiara a transportului este una deloc de neglijat, aproape 2 milioane de euro fiind puse in joc in proiect pentru aceasta miscare strategica a gunoiului putrezit.
De inchiderea gropii de gunoi de la Beclean si aducerea gunoaielor de acolo la Bistrita, dar si a altor 20 de gropi neconforme se ocupa firma Bilfiner Berger care va incasa aproximativ 7 milioane de euro din aceasta afacere.
Bilfinger Berger a contractat insa o firma din Valcea care se va ocupa de transportul deseurilor de la Beclean la Bistrita. Intreaga “operatiune” costa 7.766.112 lei, aproape 2 milioane de euro. Atat va incasa SC Manta Company SRL, firma care se ocupa de aducerea gunoaielor de la Beclean la Bistrita. La Beclean se estimeaza ca ar fi depozitate 56.000 mc de gunoaie. Daca cantitatea va fi una mai mare, firma Manta va primi bani in plus pentru transportul intregii cantitati.
Timp de aproximativ trei luni, zeci de masini incarcate ochi cu gunoi vor tranzita judetul si vor aduce la Bistrita mii de tone de gunoaie care au fost stranse in ultimii 50 de ani in Beclean.
Atat inchiderea gropii din Beclean, cat si transportul gunoaielor de acolo la Bistrita, dar si amenajarea gropii ecologice de la Tarpiu fac parte din proiectul “Sistem de management integrat al deseurilor solide din judetul Bistrita-Nasaud”.
Acest proiect este manageriat de Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud si are o valoare de 33 de milioane de euro, bani veniti in mare parte de la Uniunea Europeana.