Peste 300 elevi din judeţ s-au înscris la şcoală, au venit o vreme, după care au încetat să mai frecventeze cursurile, au situaţia şcolară neîncheiată pe primul semestru şi sunt incluşi de Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud în categoria celor cu risc să părăsească timpuriu şcoala. „Nu este un procent îngrijorător...”
„Nu este neapărat un procent îngrijorător. Din totalul de 28.687 de elevi pe care îi avem în învăţământul obligatoriu (până la clasa a X-a), 1% este un procent acceptabil”, a precizat Camelia Tabără, inspectorul şcolar general al ISJ Bistriţa-Năsăud, referindu-se la elevii cu situaţia neîncheiată după primul semestru, elevi care intră în categoria „risc de părăsire timpurie a şcolii”.
„Sunt 307 elevi în acest moment care au probleme cu absenţele. 245 în mediul rural, 62 în mediul urban. Este foarte important ca fiecare şcoală să lupte să recupereze fiecare copil... E puţin probabil să-şi mai poată finaliza anul şcolar, dar dorinţa noastră ar fi să se înscrie pentru anul viitor pentru a recupera ceea ce au pierdut", a mai spus Camelia Tabără.
Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud a realizat şi un Top al şcolilor cu probleme la absenteism, iar Rodna se află pe prima poziţie, cu 25 de astfel de copii, Teaca cu 23 de elevi în aceeaşi situaţie, Reteag – cu 21 de elevi, iar Zagra cu 20.
În mediul urban pe primul loc se clasează Liceul Forestier – cu 18 elevi.
Sunt elevi care s-au înscris la şcoală, au venit o vreme, după care au încetat să mai frecventeze cursurile - a subliniat Camelia Tabără, recunoscând că nu este o coincidenţă faptul că riscul de părăsire timpurie a şcolii este simţitor mai mare în comunităţile cu mulţi romi.
Inspectoratul Şcolar Bistriţa-Năsăud va încerca să pună la punct programe de reducere a absenteismului şi de recuperare a acestor elevi - a precizat Camelia Tabără - o soluţie fiind inclusiv Şcoala Waldorf şi implementarea acestor principii în comunităţile cu probleme.