Primăria Bistrița încearcă de câțiva ani să găsească soluții pentru criza parcărilor din oraș. Pentru acest an a propus alocarea unei sume de 2,6 milioane de lei, cu care să fie cumpărate mai multe terenuri.
Unul dintre acestea este pe strada Lupeni, unde primăria a vrut să creeze o zonă de acces în viitoarea parcare pe care municipalitatea vrea să o construiască aici.
Pentru achiziția terenului de pe strada Lupeni, municipalitatea a prevăzut o sumă de 200 de mii de lei și a angajat un expert care să facă evaluarea terenului și să stabilească care ar fi prețul pe care Primăria îl poate plăti pentru acest teren.
Încă din primăvara acestui an, primarul Ovidiu Crețu a anunțat că municipalitatea mai are în vedere amenajarea unei parcări în zona Lupeni, acolo unde a fost deja amenajată una, la sol.
Aici municipalitatea intenționează să realizeze o parcare subterană pentru a deservi întreg centrul istoric.
„În zona respectivă va trebui să realizăm și un acces corespunzător din strada Lupeni spre bulevardul Republicii pentru că întoarcerea mașinilor care vin în această parcare dinspre strada Mihai Eminescu creează probleme. Ieșirea pe Spiru Haret este exclusă pentru că face parte din zona pietonală, iar strada care este pe lângă fostul cinematograf Omnia este prea îngustă. Este în schimb un teren pe care l-am identificat, pe lângă Liceul Tehnologic de Servicii, teren pe care dorim să-l cumpărăm și să îl amenajam ca stradă și atunci vom face un acces foarte simplu pentru această parcare”, susținea încă din luna februarie primarul Ovidiu Crețu.
Lucrurile nu sunt chiar atât de simple, iar socoteala de acasă, nu se potriveşte cu cea din târg: municipalitatea a luat legătura cu proprietarul terenului, care a spus însă, că acesta nu este de vânzare deoarece intenționează să construiască ceva în acea zonă. În aceste condiții, municipalitatea se gândește să deschidă circulația auto pe străduța care leagă strada Lupeni de Bulevardul Republicii, pe lângă fostul cinematograf Omnia. Chiar dacă aceasta este una îngustă, se are în vedere realizarea doar a unei singure ieșiri din zona respectivă.
Pentru viitoarea parcare prevăzută aici, consilierii au stabilit ca parcarea să fie una subterană și au alocat pe lângă cei 200 de mii de lei, bani cu care Primăria ar fi trebuit să cumpere terenul de acces și o sumă, tot de 200 de mii de lei, din care să se realizeze studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al viitoarei parcări.