Pe parcursul anului 2010, un numar de 397 de bistriteni s-au prezentat la Prefectura pentru a purta o discutie cu prefectul Florian. Fie ca au cerut ajutor social, fie ca s-au plans ca nu au un loc de munca sau au probleme cu retrocedarea unor imobile, bistritenii au venit in audienta la prefect pentru a cere ajutor.
496 de bistriteni s-au programat in 2010 pentru a discuta cu prefectul Cristian Florian si pentru a-i cere acestuia ajutor in diverse probleme pe care le intampina.
Dintre acestia, s-au prezentat 397, iar reprezentantii Prefecturii spun ca cei mai multi s-au plans de faptul ca nu au unde sa munceasca, sau ca sunt prea saraci si au nevoie de ajutor social, ori ca nu este respectata legea fondului funciar si le sunt incalcate drepturile.
De asemenea, au fost si bistriteni care s-au plans prefectului ca anumite institutii nu respecta hotararile adoptate si le sunt ingradite sau incalcate drepturile.
La capitolul “petitii”, pe parcursul anului 2010 la Prefectura au fost inregistrate 349 de petitii. Dintre acestea, 53 au avut castig de cauza, 103 au declarate nefavorabile pentru cei care le-au depus, 5 dintre ele sunt inca in curs de solutionare, iar restul au fost clasate pe motiv ca nu erau de competenta prefecturii.
Reprezentantii Institutiei Prefectului spun ca “petitii se pot depune in scris si se pot trimite in plic catre Prefectura sau se pot depune si online. Oamenii vin cu diverse probleme si noi incerca sa ii ajutam si sa le rezolvam cat mai repede”.
In curand si audientele se vor putea tine online, reprezentantii Prefecturii pregatesc un site care va costa 2 milioane de lei, prin intermediul caruia vor sa dezvolte sistemul informatic si sa eficientizeze comunicarea dintre Prefectura, bistriteni si institutiile deconcentrate.