În toată lumea, accidentele auto sunt principala cauză a deceselor printre tineri. În Europa, există o probabilitate aproape dublă ca tinerii să moară în accidente rutiere comparativ cu persoanele mai în vârstă. AFLĂ cifre îngrijorătoare ale unui studiu FORD:
Un studiu Ford ce a vizat peste 6.500 de tineri șoferi europeni arată că 43% dintre aceștia au trimis mesaje, 36% au vorbit la telefon, 11% au vizionat fișiere video în timp ce conduceau; 13% au condus după ce au consumat băuturi alcoolice.
Studiul mai arată că 26% au suferit un accident, 20% au fost într-o mașină oprită de poliție.
În timpul verii, când rata deceselor este cea mai ridicată, 68% sunt mai relaxați cu privire la conducerea autoturismelor.
Ford publică astăzi materialul video intitulat „Blown Ups”– adulți gonflabili meniți să împiedice comportamentul riscant la volan. Studiul arată că 41% dintre tinerii șoferi riscă mai mult cu prieteni în mașină și până la 57% dintre aceștia conduc preventiv în prezența unor rude mai în vârstă.
¤¤¤
Comportamentul riscant a fost identificat drept un factor cheie care stă la baza acestor statistici, care arată că între 2004 și 2013, 62.000 de tineri au murit în accidente rutiere în Uniunea Europeană.
Confom raportului făcut de Observatorul European al Siguranței Rutiere, vederea slabă a drumului, epuizarea cauzată de consumul de substanțe sau de stres și distragerea atenției sunt printre cele mai comune cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicați tineri șoferi.
Ford a realizat un studiu cu implicarea a 6.500 de tineri europeni pentru a înțelege mai bine riscurile asumate de către acești șoferi. Acesta arată că 57% au depășit limitele de viteză, 43% au scris în timp ce conduceau, 36% au vorbit la telefon și au trimis mesaje SMS, 16% au condus fără să poarte centura de siguranță, 13% au condus după ce au consumat băuturi alcoolice și până la 11% au vizionat materiale video sau show-uri TV pe dispozitive mobile.
Ford oferă instruire pentru tinerii șoferi prin programul Ford Driving Skills for Life (DSFL). În Europa, până la sfârșitul anului 2016, prin intermediul acestui program vor fi instruiți peste 20.000 de șoferi din 13 țări. În România, programul Ford DSFL a demarat în 2014 și până în prezent au fost instruiți peste 4000 de tineri din București, Craiova, Cluj, Iași și Timișoara.
„În timpul verii ne bucurăm de libertatea pe care ne-o oferă șofatul, ceea ce este o parte a experienței de a fi tânăr și la fel a fost și pentru generațiile trecute. Cu toate acestea, prea mulți tineri mor în accidente rutiere cauzate de lipsa de experiență și deciziile neinspirate”, a declarat Jim Graham, manager, Ford DSFL.
Până la 57% din tinerii șoferi admit că șofează mai sigur cu părinții sau bunicii în mașină, iar 41% au declarat că își asumă mai multe riscuri cu prietenii în mașină.
Din acest motiv Ford a creat un nou material video care să arate calitățile personajelor „Blown Up”. Acest personaj fictiv este un adult gonflabil, care se umflă când tinerii șoferi se comportă riscant la volan; acesta amintește de programul DSFL care se află în continuă extindere.
Printre atracțiile condusului în timpul verii sunt excursiile, festivalurile și plaja. Studiul arată că 68% dintre tineri sunt mai relaxați cu privire la șofat în lunile de vară și peste 54% sunt distrași de pietoni atrăgători.
Dintre participanții la studiu, 45% admit că ar fi tentați să conducă o mașină supraîncărcată cu prieteni, 25% să accepte să fie transportați cu o mașină condusă de o persoană care a consumat băuturi alcoolice și 24% să conducă după ce au consumat droguri; aceste cifre sunt mai mari printre cei care participă în mod frecvent la festivaluri.
Per total, 41% consideră că uneori există motive bune să-și asume riscuri în timp ce conduc, 26% au fost implicați într-un accident, iar 20% s-au aflat într-o mașină care a fost oprită de poliție. 93% consideră că au abilități bune de conducere a autoturismelor – dar 54% recunosc că nu conduc atât de sigur pe cât ar trebui.
În majoritatea accidentelor fatale cu șoferi tineri sunt implicați bărbații tineri, iar Ford confirmă că există o probabilitate mai mare ca aceștia să aibă un comportament riscant. Printre bărbații tineri există o probabilitate de trei ori mai mare să fie distrași de pietoni atrăgători; 25% au fost opriți de poliție comparativ cu 16% femei; de asemenea, există o probabilitate mai mare ca aceștia să nu respecte limitele de viteză, să folosească telefoanele mobile în timp ce conduc și să conducă sub influența băuturilor alcoolice.
Dintre persoanele din Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie care au participat la studiu , cel mai adesea șoferii din Franța au fost într-o mașină care a fost oprită de poliție. Persoanele din Germania sunt cel mai puțin preocupate de implicarea într-un accident auto și prezintă probabilitatea cea mai mare de a nu respecta limitele de viteză sau de a fi implicați într-un accident. Șoferii din Italia prezintă probabilitatea cea mai mare de a-și folosi telefoanele mobile pentru apeluri, iar cei din Spania prezintă probabilitatea cea mai mare să-și asume riscuri când își transportă prietenii cu mașina. Șoferii din Marea Britanie prezintă probabilitatea cea mai mare de a suferi un accident după ce au fost distrași de pietoni atrăgători.
Lansat în premieră în Statele Unite cu 13 ani în urmă, programul Ford DSFL oferă acum instruire practică în Belgia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Rusia, Spania, Turcia și Marea Britanie.
Cursurile acoperă recunoașterea pericolelor în trafic, manevrarea autoturismelor, gestionarea vitezei și spațiului, precum și riscurile pe care le presupune conducerea sub influența băuturilor alcoolice, conducerea sub influența drogurilor și realizarea de selfie-uri.
Un studiu anterior, comandat de Ford în 2014, a arătat la acel moment, ca 1 din 4 tineri șoferi realizase un „selfie” la volan. „Este esențial să găsim modalitatea corectă de a transmite tinerilor aceste mesaje foarte importante; cât mai mulți șoferi trebuie să beneficieze de oportunitatea oferită de cursurile gratuite de conducere preventivă Ford DSFL”, a declarat Graham.
# # #
* Raport Global de Stare al World Health Organisation privind Siguranța Rutieră 2015
** European Road Safety Observatory
Concluziile studiului sunt bazate pe un grup de 6.500 tineri europeni intervievați în Marea Britanie, Germania, Franța, Italia și Spania în iunie 2016. Studiul a fost realizat de Lightspeed GMI, o organizație de cercetare integrată global. Lightspeed GMI este o organizație de colectare a datelor globale digitale care a câștigat numeroase premii. Fondată în 1996, tehnologia sa inovativă și metodologiile de eșantionare demonstrate oferă excelență operațională în procesul de cercetare online.
Cu peste 5,5 milioane de respondenți online în peste 40 de țări, instrumentele brevetate ale Lightspeed GMI oferă calitate, capacitate și concentrare neegalate. Cu sediul la Warren, New Jersey, Lightspeed GMI este membră Kantar, divizia de management investițional a WPP, liderul mondial în servicii de comunicare de marketing. Pentru informații suplimentare, vizitați, www.lightspeedgmi.com
Despre Ford Motor Company Ford Motor Company este o companie globală auto și de mobilitate cu sediul la Dearborn, Michigan. Cu peste 201.000 de angajați și 67 de fabrici în toată lumea, activitățile de afaceri principale ale companiei includ proiectarea, fabricarea, comercializare, finanțarea și servisarea unei game complete de autoturisme Ford, camionete, vehicule SUV și vehicule electrice, precum și vehicule de lux Lincoln. În același timp, Ford valorifică în mod agresiv oportunități emergente prin Ford Smart Mobility, planul companiei de a deveni lider în conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfacția clienților, gestionarea datelor și analitică. Compania oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Pentru informații suplimentare privind Ford și produsele sale din toată lumea sau despre Ford Motor Credit Company, vizitați www.corporate.ford.com.
Ford Europa fabrică, vinde și servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de piețe individuale și are aproximativ 53.000 de angajați la unitățile sale deținute integral și aproximativ 68.000 de angajați când sunt incluse asocierile în participațiune și entitățile neconsolidate. În plus față de Ford Motor Credit Company, operațiunile Ford Europa includ Divizia de Relații cu Clienții Ford și 24 de unități de producție (16 deținute integral sau asocieri în participațiune consolidate și 8 asocieri în participațiune neconsolidate). Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – anul în care a fost fondată Ford Motor Company. Producția europeană a demarat în 1911.