Eşti martor la un eveniment care poate deveni o ştire? Sună-ne sau trimite un mesaj pe Whatsapp la 0728237215! | Ai filmat sau fotografiat o situaţie inedită care poate deveni o ştire? Trimite un e-mail pe adresa: redactia@bistriteanul.ro |

RECOMANDĂRI
Casa Cu Bere, Italtextil, IMP România și Central Motors fac angajări! Alte locuri de muncă disponibile:
FOTO/VIDEO - Și-a salvat camarazii de la moarte, în Afganistan, iar acum își pune din nou viața în pericol pentru a-și face bine fiul
EXCELENT: Diana Spătărescu, elevă în clasa a XI-a la Infoel, a câștigat Premiul Gopo – echivalentul Oscarurilor românești
FOTO - Organizația Off-Road Năsăud, la Casa Sf. Iosif din Odorheiu Secuiesc: «Am primit mai mult decât am dăruit»
FOTO/VIDEO - INEDIT! Vă e dor de roșiile din grădina bunicilor? Vă ajută un liceu din Bistrița
FOTO: Descoperă tendințele sezonului în noua colecție Sense SS 2018!
Două prietene impresionează creând evenimente de poveste. Au atâta imaginație că nu se repetă vreodată…
BISTRIȚA / VIDEO: Epilare facială definitivă prin electroliză la Salon La Belle Femme

  95 vizitatori online


REDACȚIA:
Tel: 0728-237 215
Fax: 0363-814306
Email: redactia@bistriteanul.ro
whatsapp icon0728-237 215
Redactor Șef - Raluca Nechiti
PUBLICITATE
publicitate@bistriteanul.ro
Mobil: 0754-777.536
JURIDIC
Redacția beneficiază de serviciile Cabinetului de avocatură ARIS CUPȘA, Bistrița, Baba Novac, nr 9, tel 0742-766078, fax 0263-210015



Studenţii bistriţeni încearcă să salveze Locomotiva Malaxa

15/10/2013 09:45:49 Ioana BRADEA  
După Pădurea Codrişor – a venit rândul unei locomotive să fie salvată de bistriţeni! Construită în 1928, în fabrica celebrului inginer şi industriaş Nicolae Malaxa, locomotiva de la Bistriţa este una dintre ultimele bucăţi care se mai păstrează, într-o stare avansată de degradare, dintre cele 520 construite între 1926 – 1936 la Bucureşti.

Săptămâna viitoare, cu prilejul Zilei Patrimoniului Naţional, din cadrul StudFest – Alexandru Uiuiu şi studenţii bistriţeni vor încerca să demareze din nou o campanie de salvare a ineditului obiectiv. Marţi, 22 octombrie, de la ora 12.00, va avea loc o întâlnire cu Radu Bellu şi deplasarea până la Remat, unde este păstrată în prezent locomotiva.

Anul trecut, Direcţia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Bistriţa-Năsăud a trimis Prefecturii judeţului, Consiliului Judeţean şi Primăriei Bistriţa o notificare referitoare la clasarea acestui obiectiv ca monument de arhitectură. Dar se pare că autorităţile n-au fost impresionate de acest demers...

Locomotiva cu aburi din Bistriţa are seria 50645, a fost fabricată în 1928 la Uzinele „Nicolae Malaxa” din Bucureşti şi este una dintre ultimele exemplare din cele 520 de locomotive construite la Reşiţa şi Bucureşti, între anii 1926 – 1936.

În prezent locomotiva nu este în stare de funcţionare şi se află în proprietatea şi în spaţiul de depozitare al Remat, pe strada Drumul Cetăţii” a explicat pentru Bistriteanul.ro Alexandru Uiuiu, şeful Direcţiei pentru Cultură Bistriţa-Năsăud, care speră să reuşească - alături de studenţii bistriţeni - să sensibilizeze de această dată autorităţile pentru a salva locomotiva de la distrugere.

S-au început demersurile necesare pentru ca singura locomotivă cu aburi care a mai rămas în judeţ să devină bun de patrimoniu. „Am trimis adrese atât către Remat, cât şi către Regionala CFR Cluj, de care aparţine locomotiva. Au fost foarte încântaţi de ideea de a transformare a locomotivei în obiect de patrimoniu. Pentru dobândirea dreptului de proprietate şi administrare asupra acesteia ne-au sugerat să le oferim în schimb circa 90 de tone de fier vechi...” povestea Alexandru Uiuiu anul trecut.

După dobândirea dreptului de proprietate asupra locomotivei, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional ar trebui să declanşeze operaţiunile de clasare a acesteia în baza prevederilor articolului 11 din Legea 182/2000 referitoare la protejarea patrimoniului cultural naţional.

Următorul pas ar fi restaurarea completă a locomotivei şi apoi expunerea ei în Gara CFR Bistriţa-Nord, pentru a servi drept mărturie pentru fascinanta istorie a domeniului feroviar.

Farmecul vremurilor de demult încă îi fascinează pe turişti” consideră Alexandru Uiuiu, adăugând că pe ruta Sibiu–Dumbrava Sibiului există un tren foarte vechi folosit anual în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru, pentru spectacole, lecturi publice sau mini-expoziţii.

5085 vizualizari


loading...


404 Not Found

Server Error

404

Page Not Found

This page either doesn't exist, or it moved somewhere else.


That's what you can do




Avertisment:
Introducerea comentariilor la articol este posibilă doar autentificat cu contul de FaceBook. Autorul comentariului va fi singurul responsabil de conținutul acestuia și își va asuma eventualele daune, în cazul unor acțiuni legale împotriva celor publicate pe site.

NOTĂ: Bistrițeanul.ro vă roagă să comentați la obiect, legat de conținutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii aduse cititorilor care au postat un comentariu sau persoanelor despre care se scrie în articol, se va sancționa prin cenzurarea partială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a posta comentarii.


CAUTARE
STIRILE DE AZI

Publicitate
Certificat Web Certificat Web RSS - Ia stiri de aici Aboneaza-te la FeedBurner
Reproducerea totală sau parțială a materialelor este permisă numai cu acordul expres al Bistriteanul.Ro.
© Copyright 2008 - 2024 Bistrițeanul.ro