Folosirea obligatorie a cardului de sănătate începând din 1 septembrie a bulversat sistemul de sănătate. Zeci de medici din Bistrița-Năsăud și nu numai, s-au pomenit că o bună parte din serviciile efectuate nu le sunt plătite pentru că nu apar validate în sistem.
Numeroși medici de familie s-au plâns în ultima perioadă Casei Județene de Asigurări de Sănătate, că o bună parte din serviciile medicale pe care le-au prestat către pacienți, respectiv consultații, eliberarea de rețete medicale sau bilete de trimitere, nu au fost validate de sistem și nu le sunt plătite.
Există situații în care medicii de familie din Bistrița-Năsăud au una-două consultații care nu au fost validate, dar și cazuri în care peste 60 la sută din activitatea din luna septembrie a medicilor de familie nu apare validată în sistem, așa că medicii nu sunt plătiți.
Situația este la fel la nivelul întregii țări, reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate explicând că problemele au apărut odată cu introducerea obligativității de a folosi cardurile de sănătate, de la 1 septembrie, sau a adeverințelor de asigurat.
Pacienții care nu au prezentat la medic aceste documente, deși au fost consultați nu apar ca „văzuți" în sistem și, în consecință, medicii de familie nu sunt plătiți pentru consultațiile oferite acestora.
Se pare că există probleme și cu validarea cardurilor și a servicilor medicale, mai mulți medici de familie reclamând faptul că au folosit cardurile de sănătate ale pacienților, au primit ok-ul că serviciul este validat, însă undeva pe drum, între medicul de familie și Casa de Asigurări de sănătate a apărut o eroare, iar la CAS serviciul cu pricina nu a mai fost văzut.
Purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud, Oana Bodor spune că în această dimineață între Casa Națională de Asigurări de Sănătate și casele județene a avut loc o videoconferință, tema principală de discuție fiind exact aceste erori apărute în sistem.
„S-a stabilit că se va mai lucra în sistem, se va face o nouă revalidare, iar erorile vor fi corectate. După aceea, vom stabili cu exactitate ce servicii nu au fost validate și cum sunt afectaţi medicii de familie. Toate obiecțiile înregistrate la sediul Casei Județene de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud, din partea medicilor de familie, au fost trimise Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Este posibil să existe o serie de erori tehnice, sau nu s-a validat serviciul în termenul de 72 de ore prevăzut, posibil și din cauza internetului. O parte din medicii de familie susțin că ei au validat serviciul, însă la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate nu apare. Din acest motiv trebuie sesizată eroarea de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate și cei care furnizează acest soft", a declarat pentru Bistrițeanul.ro purtătorul de cuvânt al CAS BN.
În Bistrița-Năsăud există 140 de medici de familie.