Taxa specială de salubrizare a fost motiv de scandal în Consiliul Local! PNL s-a opus total acestui proiect, iar PSD l-a susţinut, astfel că certurile s-au ţinut lanţ. În şedinţa de Consiliu Local de joi discuţiile pe marginea acestui subiect se reiau, aleşii urmând să decidă dacă va fi sau nu aprobată taxa de salubritate.
Taxa specială de salubritate îi vizează pe bistriţenii care nu au încheiat un contract cu firma Vitalia, cea care se va ocupa în următorii 20 de ani de colectarea deșeurilor în județ și, implicit, în municipiu. Prin impunerea acestei taxe, municipalitatea vrea să îi pună la plată pe cei care au încercat să fenteze şi să nu plătească pentru gunoiul pe care îl aruncă. Pentru cei de la Vitalia, măsura este mai mult decât oportună. Li se reduc costurile cu încheierea contractelor și încasarea lor și, printr-o factură sau două avansate anual primăriilor își încasează banii pentru serviciu. În plus, nu va scăpa nimeni netaxat, persoană fizică sau juridică. De altfel, o astfel de taxă va trebui să acopere mai multe necunoscute, ceea ce face discuțiile extrem de aprinse în Consiliul Local Bistrița, unde părerile sunt împărțite.
În şedinţa de Consiliu Local de luna trecută, aleşii de la municipiu au discutat o oră şi jumătate despre această taxă, iar spiritele s-au încins imediat. Liberalii nu au fost de acord cu proiectul iniţiat de primarul Ovidiu Creţu, în timp ce social-democraţii l-au susţinut. Consilierii PNL şi PSD s-au certat minute în șir, fiecare căutând explicaţii pentru a-şi motiva poziţia vis-a-vis de acest proiect.
Despre taxa specială de salubrizare se va discuta din nou. Primarul a introdus pe ordinea de zi a şedinţei de joi proiectul de hotărâre care la şedinţa din martie a fost respins după ce a primit 9 voturi “pentru”, 6 “abţineri” şi 3 “împotrivă”.
La şedinţa de luna aceasta consilierii locali vor decide daca taxa se aprobă sau nu. Dacă proiectul va trece de votul aleşilor locali, bistriţenii care nu au contract cu Vitalia vor fi buni de plată.
În ceea ce priveşte persoanele fizice, plata se va face pe fiecare familie în funcţie de numărul membrilor.
“Când vine vorba despre firme, trebuie să fie reglementări care să specifice cum se face plata. Spre exemplu, dacă la o adresă sunt două sau mai multe firme, în proiect ar trebui să scrie exact cum se va face plată. Dacă aceste lucruri nu sunt specificate, atunci cel mai probabil ele vor fi discutate şi puse la punct în şedinţele comisiilor din cadrul Consiliului Local”, a declarat pentru Bistriţeanul.ro purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistriţa, Mihai Ruşti.