Sunt o clienta, inca, din pacate, a Bancii Romane de Dezvoltare - Societe Generale (BRD), sucursala Bistrita-Nasaud, victima a... angajatilor?... directorului sucursalei?... n-as putea sa va spun exact. Oricum, o victima a indiferentei celor ce lucreaza la aceasta banca, in frunte cu directorul lor.
Nu mi-am imaginat niciodata ca voi ajunge sa scriu aceasta scrisoare, am amanat pana in ultima clipa, dar… stiti cum se zice "sa nu zici niciodata, niciodata".
O sa incerc sa prezint pe scurt ce mi s-a intamplat, astfel ca alti bistriteni sa stie ce ii asteapta daca lucreaza cu aceasta banca – BRD.
Timp de circa 10 ani, sotul meu a detinut un card de debit la BRD, in care i se vira salariul. De peste 5 ani, am un credit ipotecar la BRD (apropo, nu am intarzaat niciodata cu plata ratei). In toti acesti ani nu am primit din partea acestei banci nicio oferta de credite (ex. card de cumparaturi), depozite sau orice altceva.
Mai avem, eu si sotul meu, credite si la o alta institutie bancara a carei angajati sunt ireprosabili, institutie bancara care ii anunta pe clienti cu fiecare oferta pe care o au, care stie cum sa-si pastreze si sa-si atraga clientii – BRAVO lor!
Am dorit o refinantare. La cine am apelat? Logic, la banca cu care am lucrat cel mai bine, cea care mi-a prezentat oferte, cea care m-a ajutat mai mult, si care, intamplator, tocmai avea o oferta la refinantari, pana in 31 martie. Deci, trebuia sa-mi intocmesc si depun dosarul pana la data limita.
Am intocmit dosarul necesar in cateva zile. Mai aveam nevoie de un act – este vorba de un document prin care BRD este de acord cu instituirea ipotecii in favoarea bancii care preia refinantarea, intocmit de banca la care am cerut refinantarea.
Vreau sa precizez de la inceput ca acest acord se elibereaza de catre alte banci, in 2 pana la 4 zile. De ce? Vor sa ajute persoana, chiar daca in acel moment o pierd ca si client. Dar…. nu se stie niciodata cind se intoarce …. Corect? Corect! Bine gandit! Cei de la BRD insa nu gandesc la fel… vor sa-si pastreze clientii cu ORICE PRET!
Am predat cererea la BRD luni, 21 martie; mi s-a spus ca marti (22 martie) dupa-amiaza, cel tarziu miercuri (23 martie) dimineata voi fi in posesia acestui document. Va puteti inchipui cat de fericita am fost! Ma incadram in termen!
In cursul zilei de marti am fost sunata de la BRD ca mai au nevoie de citeva acte… nicio problema... in cateva ore m-am prezentat cu actele solicitate. Am fost anuntata ca in cursul acelei saptamani, adica pana vineri 25 martie, voi fi sunata sa ma duc sa ridic documentul. Inca ma mai puteam incadra in termen!
Vineri dupa-amiaza, am sunat eu. Raspuns: documentul este intocmit, urmeaza sa fie semnat de catre dl. director, inca ii mai zic domnul...
Luni (28 martie) dupa-amiaza la ora 16, ma prezint la banca sa-mi ridic documentul. Ce document? D-na consilier imi transmite ca d-na secretara "nu a reusit sa intre cu mapa la domnul director cu actele de semnat, fiindca acesta a fost foarte ocupat, etc." Cum adica nu a intrat cu mapa? Ce director nu semneaza actele timp de 2 zile lucratoare! sau 4 zile calendaristice! luati-o cum vreti.
A doua zi, marti, la ora 10 a.m., ma prezint la domnul director sa vad de ce dintre toti clientii, doar mie nu mi se elibereaza actul necesar in maxim 4 zile. D-na secretara imi spune ca de fapt actul nu e la ea ci e in mapa domnului director.
Ma asez pe un fotoliu in anticamera si astept… astept sa apara domnul director. Dupa cateva minute d-na secretara ma anunta ca a vorbit cu directorul la telefon care mi-a transmis ca documentul meu este la Cluj si ca acest gen de document se elibereaza in termen de 30 de zile! Poftim?!
Raman asezata in fotoliu si astept in continuare sa intru in audienta la director (pentru mine nu mai este « domnul ») sa-mi explice de ce, pentru mine, termenul este de 30 de zile… Pe la ora 11 apare directorul. Mai astept inca o ora.
Intr-un final, directorul o cheama pe d-na consilier, care iese imediat si imi transmite ca daca vreau sa vorbesc cu directorul sa ma programez pentru audienta si ca da, exista «un circuit» si ca voi primi actul in 30 de zile! Dupa ce initial tot ea mi-a spus ca-l voi avea in 2 – 3 zile!
Dumneavostra intelegeti ceva? Eu, personal, nu.
Indolenta? Ignoranta? Dispret fata de clienti?
Ce importanta mai are?!
Este miercuri, 30 martie, dimineata, si tot nu am intrat in posesia documentului. Dosarul trebuie finalizat si sa ajunga si la evaluat si la aprobat cel tarziu maine, 31 martie.
Probabil ca am pierdut oferta celeilalte banci, inca mai sper ca nu! Oferta care ne ajuta, pe familia noastra, enorm. Asta este!
Voi merge insa mai departe cu solicitarea de refinantare, cu oferta sau nu.
Deci, dragi bistriteni, mai ganditi-va daca vreti sa plecati de la BRD, nu e asa usor cum va imaginati!
Va fac oferte peste oferte… uitasem sa va spun ca acuma, dupa 10 ani de cand le suntem clienti, s-au gandit sa ne propuna tot felul de «beneficii» daca facem refinantarea la ei!
Oricum BRD ne va pierde pe noi de clienti, pe veci.
Nu le voi mai cere niciodata credit, nu voi face la ei depozite, asigurari, carduri, nimic.
NICIODATA! si de data asta chiar zic «niciodata»!
Semnat:
C.A.M. – o bistriteanca oarecare
Nota redactiei:
Bistriteanul.ro a incercat sa ia legatura cu conducerea sucursalei BRD Bistrita-Nasaud insa directorul era prea ocupat sa discute cu jurnalistii. A avut timp sa ii spuna secretarei ca este intr-o sedinta pana dupa-amiaza.
UPDATE: 12.35
In urma cu putin timp, responsabilul cu relatii publice al BRD a anuntat ca problema d-nei a fost rezolvata. Aceasta si-a primit actele de care avea nevoie.
UPDATE: 12.50
La o ora dupa ce a aparut scrisoarea pe bistriteanul.ro, am fost sunata sa ma duc la banca sa ridic documentul, redactat cu data de azi, si semnat de directorul sucursalei BN, nu de cei de la Cluj.
Am predat-o la banca care imi face refinantarea ... sper ca nu e prea tarziu... astept telefon de la ei.