Avand in vedere importanta proiectului de gestionare a deseurilor, precum si impactul acestuia aspura fiecarui cetatean, primarii semnatari ai acestui document sustin urmatoarele modificari ale proiectului, in conformitate cu mandatul si responsabilitatile ce le revin drept membri ai ADI ce gestioneaza acest proiect:
1) Studiind oportunitatea legala si avand in vedere principiul concurentei pe piata, semnatarii propun organizarea a 5 (cinci) licitatii pentru desemnarea operatorilor ce vor colecta deseurile menajere, cate o licitatie pentru fiecare statie de transfer respectiv arealul deservit. De asemenea, se impune modificarea conditiei impuse prin caietul de sarcini, respectiv ca operatorul sa fi desfasurat colectarea deseurilor pentru 310.000 de persoane in sensul reducerii acestui numar in concordanta cu numarul populatiei deservite de fiecare statie intermediara.
Nota: fata de propunea initiala cu un singur operator, o singura licitatie, cu 310.000 de persoane deservite.
2) Timpul de concesionare catre operator(i ) a serviciului de colectare sa fie de maxim 5 ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia cu inca 2 ani si jumatate
Nota: fata de propunerea initiala de 8 ani cu prelungire 4 ani
3) Colectarea deseurilor de la populatie sa se efectueze din poarta in poarta pentru gunoiul menajer, in pubele de 120 de l, puse la dispozitie de catre operator, pentru mediul rural si zonele de case din urban.
Nota: fata de propunerea colectarii din rampe intermediare, dispuse din 300 in 300 de metri pe domeniul public
4) Colectarea deseurilor sa se efectueze o data pe saptamana in zona caselor, de 2 ori pe saptamana in zona blocurilor, in mediul rural, si de 7 ori pe saptamana in mediul urban.
Nota: fata de propunerea colectarii vara de trei ori pe saptamana si de doua ori pe saptamana iarna , mediul urban, respectiv bilunar in mediul rural.
5) Operatorii ce vor concesiona serviciul de colectare vor incheia contracte de prestari servicii direct cu beneficiarii, adica cu populatia si agentii economici.
Nota: fata de propunerea incheierii de contracte cu autoritatile locale
6) Taxa pentru serviciul prestat se va stabili pentru fiecare gospodarie si nu pentru fiecare membru al familiei
Nota: fata de propunerea taxarii fiecarui membru al familiei
7) In conformitate cu regulamentul de functionare al ADI, fiecare membru al acesteia va primi, in curs de 5 zile de la desfasurarea oricarei sedinte, o copie a procesului verbal.
Sustinem in interesul cetatenilor din unitatile-administrativ teritoriale pe care le conducem aceste modificari:
Ovidiu Cretu – primar Bistrita
Nicolae Moldovan – primar Beclean
Roland Venig – primar Sangeorz Bai
Cornel Sasarman – primar Branistea
Vasile Codrea – primar Budesti
Tarmure Ioan – primar Caianu Mic
Bradea Grigore – primar Chiuza
Rusu Constantin – primar Ciceu Giurgesti
Niculae Anghel – primar Cosbuc
Muresan Valentin – primar Ciceu Mihaiesti
Sangeorzan Stefan – primar Feldru
Gaurean Vasile – primar Galatii Bistritei
Ciotmonda Tudorel – primar Josenii Bargaului
Florian Romeo – primar Lechinta
Lupsan Nicolae – primar Lesu
Somesan Toma – primar Mariselu
Bendean Dumitru – primar Micestii de Campie
Gabor Iosif – primar Milas
Cira Ioan – primar Monor
Pugna Ioan – primar Negrilesti
Runcan Mircea – primar Nimigea
Stelian Gheorghe – primar Parva
Cocos Vasile – primar Petru Rares
Avram Ilie – primar Prundu Bargaului
Danci Stefan – primar Rebra
Bodiu Nicolae – primar Rebrisoara
Monita Ioan – primar Romuli
Onul Gheorghe – primar Salva
Sabau Ioan – primar Silivas
Moisil Cornel – primar Sant
Iuga Napeu Olimpiu – primar Sieu
Cotoc Marian – primar Sieut
Sfintean Sorin – primar Sieu Odorhei
Hognogi Sorin – primar Spermezeu
Muntean Damian Iustian – primar Teaca
Dologa Vasile – primar Tiha Bargaului
Negreanu Stefan – primar Tarlisua
Tomsa Dumitru – primar Urmenis
Tautu Constantin – primar Poiana Ilvei