Un cititor Bistriteanul.ro este nemultumit de faptul ca angajatii Aquabis i-au intrerupt furnizarea apei reci chiar daca si-a achitat facturile la zi. Acesta nu este insa singurul caz. Comisarii de la Protectia Consumatorilor au inregistrat anul trecut 14 plangeri in care bistritenii erau nemultumiti de acelasi lucru.
Tot mai multi bistriteni sunt nemultumiti de firma Aquabis. Acestia acuza faptul ca apa potabila le-a fost intrerupta, din cauza unor vecini rau platnici, chiar daca ei si-au achitat toate facturile la zi.
Un cititor al ziarului se plange ca “la asociatia noastra de locatari din strada Decebal numarul 26, din cauza unor rau platnici la cheltuieli, Aquabis a sistat furnizarea apei reci la 2 scari intregi, fara nici un fel de remuscari. Ei nu se gandesc ca mai sunt si oameni cu copii mici si ai nevoie de apa. Ce vina au cei care platesc ca sistemul de apa este cel dinainte de 1989, iar cei de la Aquabis nu sunt in stare sa opreasca apa numai celor cu restante? E foarte bine ca avem contoare de apa in casa… Ar putea sa vina sa sigileze tevile numai celor care nu platesc. Si inca ceva... unul dintre rau platnici e un renumit birou de arhitectura care are 2 apartamente pe acelasi nivel. Patronul biroului a motivat ca are restante pentru ca nu stie unde este asociatia de proprietari”.
Chiar daca zeci de bistriteni cad victimele regiei de apa fara a fi vinovati, cei care ar trebui sa ii ajute pe consumatori ridica din umeri.
Numai anul trecut, la sediul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bistrita-Nasaud, 14 bistriteni s-au plans de serviciile de furnizare a apei reci oferite de firma Aquabis. Cei mai multi dintre acestia au fost nemultumiti ca le este sistata apa in tot blocul din cauza unor vecini rau platnici.
Desi comisarii de la Protectia Consumatorilor au inceput o ancheta, au reusit sa stabileasca numai ca “in toate aceste situatii, de sistare a furnizarii apei potabile, sistare care nu se poate face separat datorita instalatiilor comune existente de furnizare a apei in aceste tipuri de constructii, administratorii asociatiilor de proprietari/locatari colecteaza o parte din sumele restante, iar furnizorul de apa reia furnizarea apei si accepta reesalonarea platii datoriilor”.
Cu alte cuvinte, nu se poate lua nicio masura si locatarii care sunt cu plata la zi ar trebui sa se transforme in “vanatori de restante” si sa isi someze vecinii sa plateasca.