Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud are mari planuri de viitor, iar printre ideile pe care ar vrea să le pună în practică se numără şi modernizarea aerodromului. Radu Moldovan este de părere că un aerodrom modern ar fi bine-venit pentru oamenii de afaceri care vin la Bistriţa.
În prezent, la Bistriţa există un aerodrom în zona localităţii Unirea însă acesta nu este modernizat şi nu are condiţiile necesare pentru aterizarea nici măcar a avioanelor uşoare.
Preşedintele Consiliului Judeţean îşi doreşte ca în acel aerodrom să fie investiţi bani şi să fie modernizat.
„Am avut o discuţie cu primarul (n.red. Ovidiu Creţu), cu domnul prefect Ţintean şi cu domnul Tănase, cel care gestionează în prezent aerodromul dar care are doar o pistă acoperită cu iarbă. Sud-africanii care au venit la Rombat ar fi preferat să vină cu un avion privat pe o pistă la Bistriţa şi nu la Cluj. Pentru că investiţia nu este una foarte mare îmi doresc ca anul viitor împreună cu primăria municipiului să găsim soluţia ca acest aerodrom să îl transformăm într-unul modern care să aibă pistă asfaltată, cu mijloace de comunicare unde să poată să aterizeze şi avioane uşoare pentru mediul de afaceri”, a declarat Radu Moldovan în cadrul emisiunii „Vocea străzii”, moderată de Felicia Szucs la Radio Balada.
Moldovan spune că este extrem de important un astfel de aerodrom care ar ajuta oamenii de afaceri şi investitorii să ajungă mult mai repede la Bistriţa. El a dat ca exemplu marii investitori de la Rombat, Leoni sau RAAL care fac mai mult timp de la Cluj la Bistriţa cu maşina decât din Viena la Cluj cu avionul.
Anul trecut administratorii societăţii Eurocompozite au solicitat Primăriei Bistriţa concesionarea unei suprafeţe de teren de 2,5 hectare. Pentru modernizarea aerodromului la vremea respectivă se vorbea despre o investiţie de 400.000 de lei.
Actuala pistă care există la aerodrom are o lungime de 600 de metri şi este destinată exclusiv avioanelor ultrauşoare. Pentru ca în zonă să poată ateriza avioane uşoare ar fi nevoie de o pistă de minim 800 de metri care să fie semnalizată corespunzător. Pentru ca totul să fie aşa cum ar trebui ar fi necesară şi construirea unui turn de control care să fie dotat cu aparatură de control de radionavigaţie.