Comisarii de la Protectia Consumatorilor au aplicat anul trecut trei amenzi in valoare totala de 50.000 de lei celor de la Orange pe motiv ca ar fi "umflat" factura unei bistritence si ca nu ar fi respectat si alte prevederi legale. Reprezentantii Orange au contestat amenzile in instanta.
L.D., a incheiat un contract de abonament de 14 euro cu angajatii firmei de telefonie mobila Orange. In cadrul aceluiasi abonament au fost activate automat serviciile suplimentare de internet.
Prin activarea acestor servicii suplimentare, L.D. avea acces la internet pe mobil fara a achita o taxa lunara, ci doar costurile utilizarii acestora, dupa cum era foarte clar mentionat in contract - utilizarea lor presupune costuri suplimentare.
La cateva luni dupa ce a incheiat contractul cu firma de telefonie mobila, femeia a incurcat cartela SIM cu o alta, asa ca a facut cost suplimetar. Aceasta a intocmit o cerere prin care le-a spus reprezentantilor Orange ceea ce i s-a intamplat, si anume ca a facut costul suplimentar din greseala.
Cei de la Orange i-au dat posibilitatea sa plateasca esalonat suma de pe factura. Nemultumita de raspuns, femeia a depus o plangere la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bistrita-Nasaud.
Comisarii au efectuat un control la punctul de lucru al SC Orange Romania SA, in luna februarie a anului trecut, si au analizat contractul incheiat intre cele doua parti. Cu aceasta ocazie au fost stabilite o serie de abateri: „costurile suplimentare aferente serviciilor suplimentare nu sunt precizate concret in contract, prin tarifele aferente costurilor, exista doua tipuri de cartele sim (voce si date) identice ca format si inscriptionari, cartele care pot genera confuzii in ceea ce priveste utilizarea acestora de catre consumatori, fapt care s-a si intamplat in speta. In contract nu exista o clauza prin care prestatorul de servicii se obliga sa notifice consumatorul cu 30 de zile inainte de data la care contractul se prelungeste in mod automat, in vederea formularii in scrise de catre consumator a unei optiuni de prelungire a acestuia”, a declarat pentru Bistriteanul.ro, purtatorul de cuvant a Tribunalului Bistrita-Nasaud, Dana Ceuca.
Asa ca, comisarii de la Protectia Consumatorilor, le-au aplicat reprezentantilor Orange trei amenzi in valoare totala de 50.000 lei.
„Am aplicat trei amenzi in valoare totala de 50.000 reprezentantilor firmei de telefonie mobila Orange Romania SA pe motiv ca nu au respectat toate prevederile legale in ceea ce priveste consumatorul. O bistriteanca a venit si a depus o plangere prin care se declara nemultumita de serviciile oferite de firma de telefonie mobila. Noi am gasit o serie de nereguli, astfel ca, i-am amendat. In cazul a doua dintre amenzile aplicate care au fost contestate de firma, instanta a decis ca noi avem dreptate, iar una a fost respinsa”, a declarat pentru Bistriteanul.ro, comisarul sef de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului, Dina Suciu.