Atât susţine actuala conducere că au dat în perioada 2008 – 2012 cei care s-au aflat la şefia instituţiei. Pliantele, albumele şi cataloagele au costat 200.000 de lei însă noii lideri de la Consiliul Judeţean spun că aceste cheltuieli nu sunt justificate şi că nimeni nu ştie ce s-a întâmplat cu acele materiale promoţionale.
Pomovarea judeţului prin albume şi cataloage promoţionale a costat pe vremea cât Liviu Rusu conducea Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud nu mai puţin de 160.000 de lei.
Instituţia a plătit pentru 1.000 de albume de prezentare a judeţului, făcute de Premiere Grup din Cluj, 32.590 de lei. .
Alte 600 de exemplare cu „Album judeţ Bistriţa-Năsăud” au fost tipărite tot la Cluj, de firma Sinteza Prod Com care a încasat pentru acest servicu 20.832 de lei.
În raportul de audit întocmit la Consiliul Judeţean scrie că „precizăm că auditorii nu au identificat documente privind modul de valorificare a celorlalte 1.000 de albume tipărite ulterior”.
Albumele cu realizările judeţului Bistriţa-Năsăud în perioada 2008 – 2012 au fost tipărite tot de firma Sinteza Prod Com din Cluj. Pentru cele 15.000 de exemplare s-au cheltuit 79.980 de lei. Şi aici în urma raportului de audit au fost descoperite nereguli, spun reprezentanţii CJ BN.
„Printr-un referat de necesitate întocmit în data de 09.02.2012. de către Bogdan Rusu, consilier al preşedintelui CJ BN, fără număr de înregistrare şi aprobat de către preşedintele CJ BN prin aplicarea ştampilei cu semnătura (fără semnătura în original) s-a procedat la solicitarea editării unei cărţi sub tutela CJ BN sub denumirea „Realizările judeţului Bistriţa-Năsăud 2008 – 2012”, cu justificarea că această lucrare a fost elaborată de mai multe consilii judeţene din România. Prin referatul de necesitate intocmit nu se indică poziţia la care se afla cuprins acest serviciu în programul anual al achiziţiilor publice aprobat pentru anul 2012”, se arată în raportul de audit.
Pentru alţi 16.740 de lei tot Sinteza Prod Com din Cluj a tipărit 500 de exemplare cu „Albumul judeţului”. Şi aici actuala conducere a găsit probleme. În raportul de audit scrie că „în data de 16.01.2012 Bogdan Rusu printr-un referat, fără număr de înregistrare, solicita reeditarea „Albumului de promovare al judeţului” cu jusitifcarea că „la acea dată se dispune de un număr foarte mic de albume şi ar fi de bun augur reeditarea lor deoarece albumele s-au dovedit a fi un real succes în toate situaţiile în care au fost oferite drept cadou invitaţilor şi delegaţilor”. Auditorii precizează că din documentele verificate nu au identificat documente care să susţină succesul prezentat în referat şi documente privind lista cu invitaţii sau delegaţii cărora le-au fost distribuite, având în vedere că în 2008-2011 au fost tipărite 1.600 de exemplare”.
Firma Paspartu din Timişoara a tipărit pentru Consiliul Judeţean, contra sumei de 9.900 de lei, catalaoge persoanlizate. Raportul de audit arată că „faţă de cele prezentate mai sus auditorii constată că această cheltuială este nejustificată, în condiţiile în care din documente nu rezultă beneficiile obţinute de către CJ BN în urma efectuării acestei cheltuieli”.
Actuala conducere a CJ BN promite că pe viitor se vor face analize atente asupra cheltuirii banului public pe materiale promoţionale şi că vor fi alocaţi bani, respecându-se procedurile legale, doar în situaţiile în care cheltuielile vor fi justificate şi vor aduce beneficii judeţului.
Alţi 40.935 de lei a plătit Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud în perioada 2008 - 2012 pentru pliante, flyere, tricouri, felicitări personalizate, agende, calendare ori mape personalizate.