În anii precendeţi, autorităţile locale au propus şi aprobat mai multe proiecte promiţând bistriţenilor unele lucrări care nici în ziua de azi nu au început. Vezi promisiunile Primăriei Bistriţa şi câte au fost îndeplinite:
În 2011, a fost aprobat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local un studiu de fezebilitate care viza montarea unor stâlpi de iluminat ecologic. După doi ani, chiar la începutul anului 2013, autorităţiile locale promiteau o investiţie de 5 milioane de lei pentru ca zece străzi din Bistriţa să fie illuminate ecologic.
Străzile care erau luate în discuţie la acea vreme sunt: Compozitorilor, George Enescu, Ecaterina Teodoroiu, Tudor Jarda, Sergiu Celibidache, Constantin Brăiloiu, Dinu Lipatti, Bela Bartok, George Dima şi Tudor Brediceanu.
Investiţia urma să fie făcută pentru a reduce nivelul de poluare cu efect de încălzirea globală, dar şi pentru a se face economie la factura pentru illuminatul public. Pentru montarea unor stâlpi de iluminat dotaţi cu panouri fotovoltaice era nevoie de un buget de 5.148.000 de lei, iar municipalitatea spera că va obţine finanţare europeană pentru aceste lucrări. Nici până la această oră proiectul nu a fost realizat. Cele zece străzi sunt în continuare iluminate de becuri care folosesc ca sursă de energie electricitatea.
Un alt proiect propus de primărie în urmă cu doi ani era transformarea aleei pietonale care face legătura între strada Arţarilor şi Colibiţei în stradă, care urma să aibă două benzi de circulaţie, cu lăţime de şapte metri şi trotuare cu lăţime de doi metri. Încă din 2010 Primăria promitea că va face această bretea de legătură.
Investiţia se ridica la suma de 92.000 de lei fără TVA. În urmă cu doi ani, Primăria Bistriţa a alocat 49.000 de lei de la bugetul local pentru acest proiect şi urma ca să primească acordul de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud pentru a putea putea începe lucrările
O altă promisiune lăsată neîndeplinită este construirea traseului pentru biciclete cu o lungime de 17 km. În cadrul studiului de fezabilitate făcut în anul 2012, valoarea proiectului era estimată la 121.558 lei fără TVA. Pistele urmau să fie amenajate pe domeniul public sau pe terenuri aflate în administrarea municipalităţii şi şi să se întindă pe aproximativ 17 km, pe străzile Calea Moldovei (1,2 km), 1 Decembrie (700 m), Republicii (972 m), Gării (550 m), Tărpiului (560 m), Independenţei (1,1 km), Libertăţii (841 m), Valeriu Branişte (266 m), Împăratu Traian (1 km), Ghinzii (1,1 km), Gh. Pop de Băseşti (380 m), Panait Cerna (196 m), Tudor Vladimirescu (825 m), Avram Iancu (692 m), CR Vivu (834 m), Codrişor (717 m), Alexandru Odobescu (307 m), Ioan Raţiu (215 m), Simion Bărnuţiu (476 m), Petru Maior (1,1 km), Ion Slavici (205 m), Crinilor (186 m), Aleea Sălciilor (656 m), Subcetate (1,8 km).
"Prin amenajarea de piste de biciclete se încurajează folosirea acestor mijloace de locomotive în locul automobilelor, în scopul reducerii emisiilor de CO2 şi a eficientizarii consumului de energie. Se doreşte crearea unei reţele de piste pentru biciclişti, pentru ca cetaţenii care folosesc acest mijloc de transport să poată circula repede prin oraş, fără a se expune accidentelor", - se arata în proiectul Primăriei Bistriţa.
Anii au trecut şi niciunul din aceste trei proiecte nu a fost pus în practică, însă primăria dă banii pe noi studii şi proiecte care vizează reabilitarea străzilor din mai multe zone din Bistriţa.