Două drumuri extrem de importante pe care nu s-au făcut lucrări de reabilitare sunt cele care leagă Bistrița de Maramureș - DN 17 C și Beclean -ul de Cârlibaba - DN 17 D. Ambele se află în plin proces de întocmire a studiilor de fezabilitate. Iarna a întârziat cu aproape trei săptămâni realizarea acestor studii.
Șeful Drumurilor Naționale din Bistrița-Năsăud, Alexandru Slavita, spune că cele două drumuri naționale, care nu au mai înregistrat lucrări de reabilitare de amploare de-a lungul mai multor ani, se află acum în plin proces de realizarea unor studii necesare întocmirii apoi documentațiilor tehnice de execuție.
Drumul Național 17 C începe de la Bistrița și merge până la limita cu județul Maramureș. Are o lungime de 65,5 km iar lucrările pentru întocmirea expertizelor tehnice, studiilor în teren, proiectare, studiu de fezabilitate, acorduri și avize sunt în curs de desfășurare. Ordinul de începere al acestor lucrări a fost dat în 2 martie și studiile sunt realizate de SC NV Construct SRL-SC Cadsil SRL-SCSODI Construcții SRL-Pro Expert SRL. Aceste lucrări sunt estimate la 1.123.450 lei + TVA.
În urmă cu câteva zile proiectanții se aflau la unitățile administrativ teritoriale de pe raza Drumului Național 17, "unde împreună cu primarii și poliția locală se lucra pentru identificarea treceriilor de pietoni, a stațiilor de autobuz, a intersecțiilor cu alte drumuri pentru ca lucrurile să fie în regulă și din punctul de vedere al siguranței rutiere" explica șeful SDN, Alexandru Slavita, care spunea că termenul de finalizare al acestei lucrări este începutul lunii iunie și că studiul este o fază terminală urmând ca în aceste zile să fie predat către Regionala de Drumuri.
DN 17 D pornește de la Beclean și ajunge până în Cârlibaba, în intersecția cu Drumul Național 18. Are o lungime de 97,8 km. Și aici se lucrează intens pentru realizarea studiilor și întocmirea documentațiilor. Acestea sunt realizate de Societatea DP Consult SA și sunt estimate la 1.155.000 lei plus TVA. P
"Pe D.N. 17 D am avut niște probleme, o iarna mai întinsă iar pe zona de munte, în zona pasului Rotunda nu s-a putut face forajele geo tehnice. Probabil că se va decala cu două-trei săptămâni predarea studiilor de fezabilitate. Până acolo lucrurile sunt în regulă, sunt terminate și se poate deja lucra pe zona de munte. Sperăm să primim cât mai repede documentația. Este un pas înainte, de a trece la o altă etapă de licitare a proiectării și execuției efective a lucrărilor de reabilitare" a mai spus șeful drumurilor naționale din Bistrița-Năsăud.