In saptamana 08-13.04.2013 a avut loc la Mijas, în Spania, a cincea întâlnire din cadrul proiectului multilateral Comenius “Eco-tour 2.0”, realizat de Palatul Copiilor Bistriţa împreună cu opt instituţii de învăţământ din Olanda, Spania, Polonia, Italia, Turcia, Slovacia, Grecia şi Finlanda,
La eveniment care au participat 30 profesori şi 48 de elevi din şcolile partenere. Palatul Copiilor Bistriţa a fost reprezentat de profesorii Sever Suteu, directorul institutiei, Teodor Puscas si Iulia Istrate (coordonatorul proiectului Comenius Multilateral Eco-tour 2.0) şi elevii Razvan Stefan Dologa, Cristina Livia Scurtu, Bianca Alexandra Folfa si Ionut Emilian Chiforescu.
Întâlnirea a avut ca obiective:
Conştientizarea tuturor factorilor implicaţi în educaţie (cadre didactice, părinţi, comunitatea locală, mass media) de necesitatea realizării unui spaţiu care să permită dezvoltarea armonioasă a copiilor sub toate aspectele.
Formarea conştiinţei şi comportamentului ecologic al elevilor.
Formarea competenţelor de voluntariat , de comunicare şi cooperare în grup , la elevi, în scopul implicării în problemele comunităţii.
Stimularea potenţialului şi sensibilităţii artistice a elevilor.
Promovarea ecoturismului ca mijloc de educatie si odihna activa, cu abordarea aspectelor legate de biologie, chimie, istorie, etnografie si folclor, ecologie, sport pentru sanatate;
Formarea şi exersarea deprinderilor de îngrijire, protejare şi ocrotire a mediului înconjurător pentru educarea atitudinii pozitive faţă de acesta.
Imbunatatirea abilitatilor de utilizarea TIC (tehnologia informatiei), atat pentru elevi, cat si pentru profesori.
Stabilirea produselor finale comune.
Pregatirea cetateanului actual si viitor pentru a influenta pozitiv deciziile politice, economice si sociale cu privire la mediu
Pe parcursul intalnirii dn Spania, echipa din Bistrita a desfăşurat activităţi ce au vizat educaţia ecologică şi integrarea europeană, gazdă fiindu-le scoala IES TORRE ALMENARA din orasul Mijas, care îşi desfăşoară activitatea într-o clădire nouă cu dotări tehnologice moderne. Aici, elevii din tarile partenere in proiect au aflat despre sistemul de învăţământ din Spania, preocupările lor de a avea o educaţie de calitate şi de a integra pregătirea profesională a elevilor, în conformitate cu cerinţele actuale ale economiei mondiale.
Activităţile desfasurate:
Realizarea unor materiale multimedia - film tematic(ecoshow), cu privire la activitatile de protejare a mediului inconjurator si activitatile derulate in cadrul proiectului Comenius.
Profesorii coordonatori din fiecare ţară, autori ai scenariilor, au regizat filmările, iar elevii, au interpretat ca actori.
Rolurile de protagonişti în filmele ecologice au fost un stimul pentru formarea comportamentului ecologic prietenos cu mediul şi pentru asumarea responsabilităţii tuturor privind protejarea naturii.
Elevii au participat la activitati sportive, desfasurate atat in cadrul institutiei de invatamant gazda, cat si pe plaja
Petrecerea costumelor, realizate din material reciclabile.
Ziua interculturala - Aflarea unor metode creative pentru depasirea barierelor in comunicarea intercultural.
Delegatiile au participat la intalniri pe teme ecologice in cadrul primariei din Mijas si la Inspectoratul scolar din Malaga cu reprezentanti ai oficialitatilor locale(primarul si responsabilii pe proiecte si educatie ecologica).
Vizitarea obiectivelor turistice din zona Muzeul miniaturilor din Mijas, sanctuarul Virgen de la Peña si complexul format din biserica Parroquial de la Inmaculada Conception, Muzeul Picasso din Malaga, Teatrul Roman, Plaza de Toros, Paseo del Parque, Palatul episcopal, Nuestra Señora de la Victoria, Castelul Alcazaba, Biserica Santo Cristo de la Salud, Castelul Gibralfaro.
Proiectul “Eco-tour 2.0” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene in cadrul Programului Sectorial Comenius – Lifelong Learning Programme.