Deocamdată s-au alocat bani doar pentru hârtii: avize, expertize şi acorduri, însă municipalitatea speră că va primi finanţare pentru a putea duce proiectul la bun sfârşit. Centrul integrat de servicii sociale ar urma să fie amenajat în clădirea în care funcţionează Direcţia de Servicii Sociale.
Despre amenajarea unui centru integrat de servicii sociale pe strada Dornei la numărul 12 se vorbeşte de câţiva ani de zile. Centrul ar urma să fie făcut în clădirea în care funcţionează şi Direcţia de Servicii Sociale din cadrul Primăriei Bistriţa.
Primăria Bistriţa nu a anunţat exact la ce sumă ar ajunge investiţia, însă din bugetul de pe acest an a fost alocată suma de 13.000 de lei, bani cu care să fie făcută expertiza tehnică şi studiile specifice monumentelor istorice, dar şi să fie elaborate fazele de proiectare şi să fie obţinute avizele şi acordurile necesare.
Clădirea cu numărul 12 de pe strada Dornei a fost construită în secolul al XVII-lea şi a fost introdusă pe lista monumentelor istorice încă din anul 1998. Din păcate, de-a lungul anilor imobilul s-a deteriorat şi are neapărat nevoie de reparaţii la tencuieli, zugrăveli, pardoseli. Ar trebui de asemenea înlocuite instalaţiile electrice şi cele sanitare şi ar trebui refăcut sistemul de canalizare.
Primăria ar avea în plan ca la parter să fie amenajate, printre altele, o sală de aşteptare, birou de relaţii cu publicul, birouri pentru persoane cu handicap, asistenţi personali, evaluare persoane vârstnice şi cu handicap, consiliere persoane vârstnice, consiliere persoane cu handicap, consiliere pentru romi, un cabinet stomatologic, casierie, cameră de odihnă.
În ceea ce priveşte etajul I vor fi prevăzute birouri pentru cei care se ocupă de alocaţii de stat, indemnizaţii şi alocaţii speciale, venitul minim garantat, alocaţii de susţinerea familiei, protecţia copilului, ajutoare alimentare şi ajutoare de urgenţă, consiliere familie şi copil şi un oficiul pentru consilierea romilor.
Mansarda va găzdui Serviciile financiar-contabil-administrativ şi birouri pentru şef serviciu, şef administrativ, salarizare şi buget.
Dacă va reuşi să pregătească toate documentele necesare, conducerea Primăriei Bistriţa va cere finanţare prin Programul Operaţional Regional pentru punerea în practică a acestui proiect despre care se vorbeşte de câţiva ani de zile.