Municipalitatea a publicat ieri un anunţ conform căruia caută un proiectant care să realizeze o expertiză tehnică pentru clădirea situată pe strada Dornei nr. 12 unde se va amenaja un “Centru integrat de servicii sociale”.
În clădirea situată pe strada Dornei a funcţionat centrul de cazare temporară şi momentan aici funcţionează Direcţia Municipală de Servicii Sociale.
Imobilul este amplasat în centru istoric al municipiului Bistriţa şi se află pe lista monumentelor istorice. Clădirea construită în sec. XVII este în formă de L şi are un regim de înălţime format din parter+etaj. Casa a fost reamenajată în 1998 când a devenit “Centru de cazare a persoanelor fără adăpost”.
La ora actuală aici există spaţii administrative, un cabinet medical, infirmerie, bucătarie, sala de mese, dormitoare, grupuri sanitare şi birouri.
“Odată cu trecerea timpului acest imobil a devenit impropriu atât ca şi capacitate şi funcţionalitate cât şi ca îndeplinirea exigenţelor privind siguranţa şi exploatarea” explică municipalitatea care vrea să realizeze aici un “Centru Integrat de Servicii Sociale” prin care se doreşte dezvoltarea spaţiilor utile a acestei clădiri atât pe verticală cât şi pe orizontală.
Cum persoanele fără adăpost au un centru nou-nouţ, pe strada I.L. Caragiale, clădirea de pe strada Dornei ar putea adăposti toate birourile legate de serviciile sociale.
În noua variantă, la parterul clădirii ar trebui amenajată registratura şi o sală de aşteptare mama şi copil cu baie adaptată; un birou relaţii cu publicul; Compartimentul persoane cu handicap; Birou indemnizaţii persoane cu handicap; Birou asistenţi personali; Birou evaluare persoane vârstnice şi cu handicap; Birou consiliere persoane vârstnice; Birou consiliere persoane cu handicap; Birou consiliere pentru romi; Cabinet stomatologic; Grupuri sanitare adaptate persoanelor cu dizabilităţi; Caserie şi Camera de odihnă (mame gravide). La etaj ar trebuie amenajate birouri pentru: alocaţii de stat; indemnizaţii şi alocaţii speciale; venitul minim garantat; alocaţii de susţinerea familiei; protecţia copilului; ajutoare alimentare şi ajutoare de urgenţă; consiliere familie şi copil şi Oficiul pentru consilirea romilor.
În noua variantă şi la masardă ar trebui amanjate birouri, o sală pentru arhivă şi o sală de şedinţe.
Expertiza trebuie finalizată într-o lună şi jumătate iar pentru aceasta primăria Bistriţa este dispusă să cheltuie 9.362 lei fără TVA.