Dupa aproape patru ani in care autoritatile responsabile au invocat de fiecare data lipsa banilor, cand s-a pus problema reabilitarii, iata ca a venit, in sfarsit, randul podului de peste Somesul Mare din Ilva Mica sa fie reabilitat. Valoarea proiectului ajunge la aproape 2.500.000 de lei, beneficiarul fiind CNADR.
Parapetii podului de pe DN 17 D au cazut in raul Somesul Mare, in 2008, din cauza armaturii slabe a trotuarului. Traficul rutier nu a fost insa restrictionat niciodata, desi podul se afla intr-o stare avansata de degradare, drumarii sustinand ca nu este afectata structura de rezistenta a acestuia.
Lucrarile de reabilitare, de care se ocupa constructorul SC Dacia Faber SRL din Cluj-Napoca, au inceput in luna august a acestui an, avand ca termen de finalizare data de 16 iulie 2012.
Proiectantul general al podului este SC IPTANA SA, companie care a castigat majoritatea lucrarilor initiate prin Ministerul Transporturilor, fiind cunoscut faptul ca firma a fost desemnata sa se ocupe de noua centura ocolitoare a Bistritei.
Construit in anii 70, podul de la kilometrul 49+645 este primul pod in forma de "S" din Romania. Muncitorii din acea vreme, l-au edificat din elemente prefabricate, care in timp au cedat din cauza traficului intens. De mentionat este faptul ca situatia nu este singulara, in aceeasi comuna, mai exista un pod peste raul Ilva care a avut aceeasi soarta.
Seful Sectiei Bistrita a Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Alexandru Slavita a declarat ca „exista proiect intocmit si pentru acest obiectiv, urmand ca licitatia sa aiba loc in primavara anului viitor”.
DN 17 D face legatura intre Nasaud si Rodna, fiind o zona deosebit de circulata deoarece duce si spre statiunea Sangeorz-Bai.