Sute de bistrițeni au fost consiliaţi de către angajații AJOFM din cadrul compartimentului EURES, pentru a munci în străinătate. În ultimii trei ani pe la birourile AJOFM au trecut peste 750 de bistrițeni, care au fost informați despre posturile disponibile și condițiile de viață și muncă în Spațiul Economic European.
În fiecare an peste 300 de bistrițeni apelează la ajutorul angajaților AJOFM pentru ofertele de muncă înregistrate pe portalul EURES. Aceștia beneficiază de consiliere și ajutor pentru a-și depune CV-urile și scrisorile de intenție, însă cel puțin angajații de la Bistrița, nu au idee cât de eficient este acest portal pe partea de angajare a bistrițenilor.
„Ofertele pot fi accesate direct, prin trimiterea unui CV uneori însoțit de o scrisoare de intenție și / sau de o diplomă de calificare. Nu avem posibilitatea de a urmări finalitatea procesului, respectiv încadrarea persoanei în muncă. Doar atunci când există un număr mai mare de oferte de muncă din partea unui angajator și când se organizează o selecție pentru ocuparea locurilor de muncă, rezultatele pot fi contorizate și poate fi stabilit numărul de persoane admise la selecție”, a explicat pentru Bistrițeanul.ro purtătorul de cuvânt al AJOFM BN, Adina Preda.
Totuși, în ultimii trei ani pe la compartimentul EURES din cadrul AJOFM BN au trecut aproape 2500 de bistrițeni, angajați legal în străinătate, pentru a li se elibera formularele europene în domeniul securității sociale pentru lucrătorii migranți. Bistrițenii au nevoie de aceste acte pentru a fi asigurați în țară, dar și peste hotare, pentru a beneficia de asigurări medicale sau de tratamente și chiar pentru alocațiile de stat pentru copii.