Rasete, muzica, glume, etc. sunt doar cateva din "informatiile vitale" transmise la telefonul unic 112. Peste 70 la suta din apelurile efectuate in prima jumatate a anului, au fost false!
Serviciul Unic de Urgenta 112 a fost conceput pentru a veni in ajutorul cetatenilor. Unii insa, in lipsa de ocupatie, suna la 112 pentru a se distra. Conform statisticilor, in ultimele sase luni, la 112 au fost facute 87.223 de apeluri. Dintre acestea, 63.490 au fost false.
“Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele pre-pay. Multe persoane suna fara a avea o urgenta, adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale” se arata intr-un comunicat remis presei de catre seful biroului Raspuns Apel Unic de Urgenta 112 judetul Bistrita-Nasaud, Nicusor Craciun.
Numarul persoanelor sanctionate pentru ca au sunat la 112 este foarte mic in comparatie cu numarul apelurilor false efectuate. Doar 14 persoane au fost amendate ca au sunat la 112 de “distractie”.
“Am avut o persoana care doar in trimestrul II a sunat de 314 ori” a explicat Nicusor Craciun.
Autoritatile fac apel la cei care suna abuziv sa nu incarce inutil liniile de urgenta 112, incercand sa-i constientizeze ca un apel fals poate duce la pierderea unei vieti. La 112 se suna doar atunci cand este intr-adevar o urgenta.